به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، یوسف گلشن در جلسه مشترک کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان افزود: استاندار گیلان به طور رسمی سال آینده را سال گردشگری در گیلان معرفی کرد و این مسئله را باید در فصل بهار به خوبی نشان دهیم.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز تصریح کرد: نوروز، جشن بازگشت به زندگی و شور، نشاط و امیدی است که ایرانی‌ها همواره به آینده بهتر دارند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با بیان اینکه نوروز یک فرهنگ است، تصریح کرد: نوروز عصاره‌ای از تاریخ و تمدن کشور ما محسوب می‌شود که با ایمان مذهبی ایرانی‌ها درآمیخته است.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در جمع استانداران مبنی بر ایجاد نوروزی پر نشاط بیان کرد: اواخر سال جاری مشکلاتی بر اثر بلایای طبیعی در نقاط مختلف کشور برای مردم ایجاد شد و در گیلان نیز بارش برف سنگین را داشتیم و باید تلاش کنیم تا نوروز پرنشاط نیز برای مردم فراهم شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان، بر برگزاری نوروز به بهترین شکل ممکن تاکید و خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها در زمینه مذکور نقش مهمی به عهده دارند و می‌توانند به دولت، مردم و جامعه خدمت کنند تا نوروز پر نشاطی داشته باشیم.
گلشن با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها افرادی خوش‌فکر و با تجربه هستند، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها تلاش بسیاری برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت انجام می‌دهند و نوروز سال گذشته 500 خبر توسط روابط عمومی دستگاه‌های مختلف گیلان تولید شده است.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی گیلان خواستار تشکیل میز پاسخگویی توسط روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان در ایام نوروز امسال شد و بیان کرد: در نوروز مستندسازی تلاش دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم است.
وی افزود: در نوروز با توجه به تعطیلی مطبوعات و در سفر بودن مردم، بیشترین توجه به اطلاع رسانی از صداوسیما، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری - تحلیلی، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی انجام شود.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات گیلان همچنین به برگزاری انتخابات در ابتدای سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: نوروز پر نشاط می‌تواند به مشارکت حداکثری که مهم‌ترین اصل در نظام جمهوری ایران است، کمک کند ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند.
گلشن متذکر شد: فارغ از اینکه کدام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی پیروز می‌شوند، مهم‌ترین نکته برای اقتدار جمهوری اسلامی، مردم و جامعه مشارکت حداکثری است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش روابط عمومی ها و رسانه‌ها در انتشار اخبار برف اخیر اظهار کرد: بیشتر رسانه‌های گیلان با انصاف هستند و اگر اطلاع‌رسانی بموقع انجام شود، جلوی بسیاری از انتقادها و شایعه‌ها را می‌گیرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان گفت: لازم نیست به تمام انتقادها به طور مستقیم پاسخ داده شود بلکه اطلاع‌رسانی به‌موقع سبب کاهش حجم انتقادها می شود.
گلشن فراهم کردن فضای انتقاد را یکی از افتخارهای دولت خواند و اظهار کرد: اگرچه عده ای از این فضا علیه دولت بهره می گیرند اما دولت دراین زمینه سربلند است و تمام انتقادها را با روی گشاده می‌پذیرد البته در مورد تخریب‌ها محکم، مستدل و با زبان آمار پاسخ می‌دهد .
وی همچنین از تشکیل گروه نظارت با استفاده از کارشناسان حوزه روابط عمومی و ارتباطات در فضای اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و یادآور شد: رصد فضای اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها در اختیار مسئولان گذاشته می‌شود.
در نوروز گذشته (1395) شش میلیون و 176 هزار و 846 نفر شب اقامت گردشگران داخلی و خارجی در استان ثبت شده است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ، 29 اردیبهشت ماه سال 96 برگزار خواهد شد.
دریافت خبر:مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.