به گزارش ایرنا، برنامه های ویژه جشن ولایت در امام زادگان و بقاع شاخص متبرکه استان گیلان از جمله امام زاده هاشم و خواهر امام رضا (ع) در رشت، آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، امام زاده حنیفه، بی بی حوریه بندرانزلی ، امام زاده ابراهیم و قاسم آستارا شب گذشته با حضور پرشور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد و امروز نیز در برخی از امام زادگان شاخص در حال برگزاری است.
قرائت میثاق نامه و خواندن پیمان برادری در میان برادران دینی، خطبه خوانی غدیر و تجلیل از خادمان سادات امام زادگان از جمله ویژه برنامه های جشن های دهه ولایت در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان است.
همایش بانوان ولایی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تکریم بانوان نیز عصر امروز در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: ویژه برنامه های دهه ولایت با حضور پرشور مردم در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که دهه ولایت از 30 مرداد آغاز و به مدت 10 روز ادامه یافت، افزود: 273 بقعه متبرکه استان مجری برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در این دهه بود.
وی تبلیغ پیام غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت را از جمله اهداف برگزاری جشن های ویژه دهه ولایت در امام زادگان گیلان عنوان و اظهار داشت: در هر یک از روزهای دهه ولایت، برنامه های ویژه ای در امام زادگان برگزار شد.
وی برگزاری خیمه های معرفت، محافل انس با قرآن کریم، غبار روبی امام زادگان و قبور شهدای آرمیده در جوار امام زادگان، قرائت دعای کمیل، همایش های ولایت و بصیرت برای کارکنان، خانواده و اصحاب وقف، نمایشگاه تصاویر شهدای سادات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم را از جمله برنامه های دهه ولایت در امام زادگان گیلان عنوان کرد.
بر اساس آخرین آمار استان گیلان دارای 941 بقعه متبرکه و امام زاده، سه هزار موقوفه و حدود 20 هزار رقبه است.
از روز عرفه تا عید سعید غدیر خم دهه ولایت نام گرفته است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.