به گزارش ایرنا سردار پاسدار احمد حق طلب دوشنبه شب در ستاد اجرایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی افزود: جوانانی که امروز در قالب بسیج سازندگی به روستاها آمده و شروع به کار در مناطق محروم می کنند به دلیل انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: امیدواریم بعد از برگزاری این کنگره که در مهر ماه امسال در خراسان جنوبی برگزار می شود کام مردم و مسئولان شیرین شود.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: در استان بین مسئولان و دیگر قوا و جناح های سیاسی سلیقه های مختلف وجود دارد که تجربه در دیگر استان ها نشان داده که بعد از برگزاری این کنگره برادری و اخوت برای رفع همه مشکلات استان بین همه اقشار و گروه ها ایجاد شده است.
حق طلب بیان کرد: اعضای ستاد برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی محضر رهبر معظم انقلاب مشرف می شوند و تولیدات فاخر استان به نمایش گذاشته خواهد شد و مسئولان باید برای معظم له توضیح دهند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: خوب است که از خراسان جنوبی یک یادگاری در موزه آستان قدس رضوی بماند و باید کارهای هنری جذاب فاخر تهیه شود که در موزه به عنوان یادگار این کنگره باشد.
حق طلب افزود: مسئولان استانی وقتی خدمت رهبری برسند بیشتر مسائل مربوط به کنگره را مطرح کنند.
وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین کارگروه های این کنگره کارگروه رسانه است، مجالس عظیم این کنگره با پوشش رسانه ای تاثیرگذاری آن چندین برابر می شود.
وی یادآور شد: برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی فرصت مغتنمی برای شناساندن این استان است که باید در آنتن صدا و سیمای ملی هم منعکس شود.
وی اضافه کرد: برگزاری این کنگره نشان دهنده فرهنگ مردم استان و قدرت مدیریتی و هماهنگی مسئولان استان است و آزمون بزرگ برای نشان دادن قدریت مدیریتی است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: تولیدات فاخر استان، کتاب مورد تاکید مقام معظم رهبری است، امیدواریم به لحاظ کمی تعداد کتابی که روز برگزاری کنگره توزیع می شود قابل توجه و به لحاظ کیفیت کتابی باشد که رهبری بر آن تقریظ بنویسند.
حق طلب افزود: کتاب هایی که مقام معظم رهبری تقریظ کردند تعداد چاپ آن بسیار زیاد و ملی شده است.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی اسطوره های بزرگی دارد که شایستگی این را دارند که در مورد آنها کتاب نوشته شود.
وی یادآور شد: استان هایی کم برخوردار همچون کهکیلویه و بویراحمد، سیستان بلوچستان، همدان و فارس از بهترین استان های برگزار کننده کنگره شهدا بودند لذا فقط برخورداری، شاخص انجام کار عظیم نیست، باید کار را به اقشار و مردم واگذار کنیم تا آنها خودشان مدیریت می کنند.
حق طلب ادامه داد: بعضی از استان ها در حین برگزاری کنگره شهدا اقدامات تشریفاتی پرهزینه انجام داده بودند که با توجه به شرایط اعتباری کشور و مشکلات معیشتی مردم دقت شود کار پرهزینه اضافی انجام نشود که مورد انتقاد قرار گیرد.
وی یادآور شد: در استان هایی مثل گیلان سبد معیشتی به نام شهید تهیه کردند و به خانواده های نیازمند اهدا کردند و یا به اسم شهید، سرپرستی یک یتیم را عهده دار شدند.
وی گفت: مقام معظم رهبری عنایت ویژه به کنگره شهدا دارند و معظم له با وجود مشکلات زیاد در طول سال چهار یا پنج نوبت برای این کنگره ها وقت می گذارند، ایشان اهمیت ویژه ای برای یادواره ها و زنده نگه داشتن نام شهیدان قائل هستند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج بیان کرد: رهبری فرمودند رزق و روزی ملت ما از برگزاری یادواره شهداست که خداوند متعال به لطف اقداماتی که برای شهیدان بزرگوار می شود به کشور رحم می کند.
حق طلب گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، تکریم خانواده معظم شهدا، ادای دین به شهدا و ایثارگران و انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس از اهداف برگزاری این کنگره هاست.
وی افزود: اگر امروز جوانان ما برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در هزاران کیلومتر آن طرف مرز برای پیشگیری از صدمات گروه های تکفیری و داعشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی با دشمن مبارزه می کنند به دلیل همین برگزاری یادواره های شهداست که این فرهنگ را منتقل کرده است.
کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی مهر ماه سال جاری در بیرجند برگزار می شود.
*7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.