استاندار خوزستان در بزرگداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد،گفت: آزادسازی سوسنگرد از نقاط درخشان و الهام بخش تاریخ دفاع مقدس و مقدمه خروج تدریجی جبهه‌های نبرد از رژیم بعثی بود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم گرامی داشت سال روز آزاد سازی سوسنگرد که امروز چهارشنبه 26 آبان ماه در این شهر برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، گفت: خانواده‌های گرامی و معزز ایثارگران ، شهیدان ، جانبازان و اسرا  به عنوان افتخار ایران و کشور و انقلاب اسلامی هستند.

استاندار خوزستان افزود: درود فراوان می فرستم به همه رزمندگان  ایثارگران و جانبازان عزیزی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از میهن و اسلام به جبهه شتافتند.

شریعتی ادامه داد: وقتی روحیه ایثار، جهاد و فداکاری بیاید، لطف خداوند هم خواهد آمد؛ لینصر الله من ینصره(سورة حج، آیة 40) به یاری خدا به پا خیزید، خداوند شما را یاری خواهد کرد.

استاندار خوزستان با یاد آوری دوره مربوط به مقطع آزاد سازی سوسنگرد اظهار کرد: مقام معظم رهبری که در آن زمان نمایندگی حضرت امام (ره) را در شورای عالی دفاع بر عهده داشتند، در تمام جنگ از شخصیت های موثر ومهم بودند ولی در آزاد سازی سوسنگرد نقش کلیدی و استراتژیک داشتند.

شریعتی افزود: جمله معروف و بیاد ماندنی حضرت امام خمینی (ره) که در شبانگاه 25 آبان 59 فرمودند  «بایست سوسنگرد تا فردا آزاد شود» روحیه مضاعفی به رزمندگان داد و بسیار تاثیر گذار بود.

استاندار خوزستان با تجلیل از رشادت های مردم سوسنگرد و شهرهای مجاور در جریان آزاد سازی سوسنگرد، یاد آور شد: مردم غیور سوسنگرد ، بستان ، هویزه و حمیدیه در این جنگ نابرابر چه حماسه ها و دلاوری های آفریدند. هم چنین حضور موثر شهید چمران و یاران ایشان در عملیات آزاد سازی سوسنگرد به جاودانه بودن سوسنگرد و شهید چمران ختم شد.

شریعتی با اشاره به تعیین کنندگی عنصر وحدت در موفقیت رزمندگان در مقابله با هجمه دشمن، تصریح کرد: یکی از دلایلی که هر سال آزاد سازی سوسنگرد را گرامی می داریم اهمیت و چگونگی آزاد سازی آن است و یکی از نکات برجسته آزاد سازی عملیات سوسنگرد وحدت و انسجام کلیه نیروهای مسلح بود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: آزاد سازی سوسنگرد از نقاط درخشان و الهام بخش تاریخ 8 سال دفاع مقدس و مقدمه خروج تدریجی جبهه‌های نبرد از رژیم بعثی بود.

عملیات آزاد سازی سوسنگرد توسط عشایر عرب، تیپ 2 لشکر 92 زرهی، ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران، سپاه و بسیج در 26 آبان سال 1359 با موفقیت به ثمر رسید. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.