این عده از شهروندان گنبدی با مراجعه به نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی و ارایه اسناد و مدارک مدعی هستند که فعالیت این کارگاه غیرقانونی بوده و شهرداری و مرکز بهداشت نیز صحت ادعای آنها را تایید کرده است.
به گفته معترضان این کارگاه غیرمجاز با دود غلیظ زغال و نیز سر و صدای دستگاه های چوب بری در طول شبانه روز آسایش اهالی را برهم زده است.
آنها می گویند: خطر آتش سوزی، وجود موش و حشرات گزنده و موذی در محل دپوی چوب ها و آلودگی محیط زیست سلامت آنها را تهدید می کند با این وجود پیگیری اهالی به رغم تایید مرکز بهداشت و اعلام تخلف و رای قطعی جمع آوری کارگاه از سوی کمیسیون مربوطه شهرداری گنبد نتیجه ای نداشته است.
در متن رای 25 اردیبهشت کمیسیون بند 20 ماده 55 شهرداری گنبد به شماره 97/9 آمده است که 'به دلیل واقع شدن کارگاه در بافت مسکونی و ایجاد مزاحمت و آلایندگی شیمیایی و زیست محیطی برای ساکنین محل رای به جمع آوری صادر و اعلام می گردد این رای قطعی و لازم الاجرا است'.
رای کمیسیون مربوطه شهرداری گنبدکاووس توسط نمایندگان سه اداره و نهاد شامل مرکز بهداشت، محیط زیست و شورای اسلامی شهر نیز تایید و امضاء شده است.
در همین پیوند مرکز بهداشت گنبدکاووس در نامه شماره '50/104383 پ گ' - 14 تیر 1397 به دادیار شعبه 6 دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان موضوع آلودگی و مضرر بودن فعالیت کارگاه تولید زغال برای اهالی را تایید و خواستار بررسی موضوع و برخورد با متخلف برابر قانون شده است.
خبرنگار ایرنا در این باره نظر رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس را هم جویا شد که وی در پاسخ گفت: تبدیل واحد مسکونی یا انباری به کارگاه تولید زغال به عنوان یک واحد آلاینده در داخل بافت شهری آن هم بدون کسب مجوز از اتاق اصناف خلاف قانون است.
خلیل رجبلی افزود: به دنبال اعتراض اهالی؛ کارشناسان این اداره و اتاق اصناف چند بار به محل مراجعه اما به دلیل بسته بودن در ورودی کارگاه که در واقع یک واحد مسکونی است، امکان پلمپ آن میسر نشد.
گنبدکاووس مهم ترین و در عین حال بزرگترین شهر شرق استان گلستان افزون بر 160 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومترمربع مساحت دارد.
/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.