به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم امام جمعه پاوه با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن فقر در جامعه و اهمیت ریشه کن کردن آن از دیدگاه اسلام، راهکارهای مقابله با این آسیب جدی در جامعه را تشویق سرمایه داران برای کمک و توجه ویژه دولت و مسئولان به فقرا و نیازمندان دانست.
ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بدو پیروزی تاکنون به این موضوع یعنی توجه به فقرا و نیازمندان اهتمام جدی داشته است، افزود: در سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اهتمام دولت این کمک و توجه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به بیکاری، گرانی اجناس و کالاها و توقع مردم از زندگی این افزایش آنچنان که باید و شایسته است نتوانسته است، رضایت مندی کامل قشر ضعیف جامعه را به دنبال داشته باشد لذا نیازمند توجه بیشتری هستند.
امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه شهرستانهای اورامانات و بخصوص پاوه از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است، توقع این حرکت از مردم فرهنگی آن می رفت که با تربیت، تعلیم و خطابه در مسجد کاری صورت گیرد که شاهد گداپروری و حضور گداها در خیابانها و در سطح شهر نباشیم.
ماموستا قادری افزود: به همت جمعی از جوانان شهر و با محوریت مؤسسه خیریه صلاح الدین ایوبی و ستاد ساماندهی متکدیان شامل دفتر امام جمعه، نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) نیروی انتظامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر حدود 80 درصد نتیجه داده است.
امام جمعه پاوه افزود: انشاالله با وعده هایی که نهادهای حمایتی و ادارات و ارگانهای شهرستان دادند این 80 درصد به صد درصد کامل تبدیل شود و دیگر در شهرمان شاهد هیچ گدایی نباشیم و اگر هم بود نهادهای حمایتی و مؤسسه های خیریه مشکل آنها را حل کنند.
مدیرعامل مؤسسه خیریه صلاح الدین ایوبی نیز از همکاری و همراهی ستاد ساماندهی و به ویژه حمایت های همه جانبه و رهنمودهای امام جمعه پاوه در به نتیجه رسیدن این حرکت ارزنده فرهنگی قدردانی کرد.
جهانگیر ولدبیگی افزود: از سال 1393 استارت کار توسط موسسه خیریه صلاح الدین و حمایت امام جمعه پاوه و اعزام گروهی برای الگوبرداری از شهر تبریز به عنوان اولین شهر بدون گدای کشور زده شد.
وی گفت: در اولین اقدام گدایان سطح شهر شناسایی و در موسسه خیریه صلاح الدین پاوه برای تعدای از آنها که واقعا فقیر و نیازمند بودند پرونده مستمری و کمک تشکیل شد و مشخص گردید مابقی عادت به گدایی کرده اند و نیازمند نیستند.
ولدبیگی اظهار کرد: گدایان غیربومی نیز به محض ورود به شهرستان پاوه توسط مؤسسه صلاح الدین و مردم شناسایی و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی جمع آوری و با کمک موردی و مقطعی روانه شهر خودشان شدند.
در پایان این مراسم از تابلو شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور با سه زبان کردی، فارسی و انگلیسی توسط امام جمعه و معاون فرماندار پاوه پرده برداری شد.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.