فضل الله رنجبر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدام های دولت، خدمات رسانی در حوزه گازرسانی روستایی بوده به گونه ای که در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید 219 روستای شهرستان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار شدند.
وی ادامه داد: تنها در سال جاری 60 روستای سراب خشکه از توابع بخش مرکزی و 10 روستای بخش کوزران جشن برخورداری از گاز را برپا کردند.
رنجبر یادآوری کرد: هم اکنون نیز عملیات گاز رسانی به 185 روستای دیگر در نقاط مختلف شهرستان که 48 روستای آن مربوط به بخش فیروزآباد می شود در دست اقدام است و انشاالله به زودی آن ها نیز از این نعمت برخوردار می شوند.
فرماندار کرمانشاه در ادامه به احداث مسجد در نقاط مختلف این شهرستان اشاره و اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید 318 مسجد با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرها و روستاهای کرمانشاه ساخته شده است.
وی همچنین از 2 برابر شدن تعداد دهیاری ها در دولت تدبیر و امید و اعتبارات آن ها سخن گفت و افزود: با ابلاغ به مراکز دهیاری ها، هم اکنون شاهد احداث بوستان کودک در سطح روستاها نیز هستم.
رنجبر در بحش دیگری از سخنانش به تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در راستای توجه دولت به خدمات روستایی برای 390 روستا اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال برای بهسازی، جدولگذاری و شن ریزی هزینه شده است.
فرماندار کرمانشاه در خصوص بیمه روستایی نیز اظهار کرد: 18 هزار خانوار عشایری در دولت تدبیر و امید زیرپوشش بیمه روستایی قرار گرفتند و برای بیش از 215 هزار نفر از ساکنان روستاها و حاشیه نشین ها نیز دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.
وی تصریح کرد: با دفترچه بیمه سلامت، روستاییان و عشایر تنها سه درصد و افراد شهری نیز 6 درصد از هزینه درمانی را پرداخت می کنند.
رنجبر همچنین با اشاره به اقدام های صورت گرفته در حوزه عمرانی اظهار کرد: بیمارستان 540 تختخوابی، احداث کمربندی غربی، احداث سه درمانگاه تخصصی در شهر و بهره برداری از پروژه بزرگ راه آهن در ماه های آتی، از جمله این پروژه هاست.
فرماندار کرمانشاه افزود: با تدبیر دولتمردان و مسئولان استانداری پروژه منوریل کرمانشاه به قطار شهری تبدیل و بوستان بزرگ 200 هکتاری در جنوب کرمانشاه با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار کرمانشاه کلنگ زنی شد که عملیات اجرایی آن توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال انجام است.
وی، ساماندهی ورودی شهر کرمانشاه، اجرای کریدور گردشگری بیستون تا طاقبستان، افتتاح بیش از 10 کیلومتر از بزرگراه کرمانشاه به میاندوآب و اجرای پروژه های آبرسانی در کوزران، ماهیدشت، بیلوار و فیروزآباد را از دیگر اقدام های صورت گرفته برشمرد.
رنجبر در پایان و با تاکید بر اینکه خدمات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید پس از پیروزی انقلاب کم نظیر بوده است، گفت: کسانی که خدمات دولت و نظام را ضعیف جلوه داده و با اخبار نادرست موج ناامیدی در دل مردم ایجاد می کنند به طور قطع به دشمنان جمهوری اسلامی کمک کرده اند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.