به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدعلیرضا حسینی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی ازعمده ترین گروه های بیکار گلستان، دانش آموختگان دانشگاهی هستند که با وجود برخورداری از آموزش های تئوری توانایی فنی و عملی لازم برای اشتغال در حرفه های مختلف را ندارند.
وی بیان کرد: فقر مهارتی موجود در گلستان نگران کننده است و باید صدای این کمبود و ضعف گسترده و آسیب آفرین به گوش همه مسوولان استان برسد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: اگر می خواهیم جوانان استان از معضل بیکاری نجات پیداکنند ، راهی جز توسعه فراگیر آموزش های فنی و حرفه ای نداریم.
حسینی طلب ادامه داد: ترویج هر چه بیشتر گفتمان مهارت آموزی در بخش های مختلف جامعه جدی ترین نیاز آینده استان گلستان است که می تواند از حجم بیکاری های رو به افزون جوانان جویای کار تا حد زیادی بکاهد.
وی گفت: فنی و حرفه ای یک راه میان بر برای رسیدن به شغل است که با آموزش های ارائه شده در مراکز استان پارسال بیش از یکهزار و 200 نفر از آموزش دیدگان گلستان جذب بازار کار نیز شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان بیان کرد یکی از آسیب های جدی رونق نداشتن آموزش های فنی و حرفه ای در میان دانش آموزان ، باورهای نادرست برخی خانواده ها در انتخاب رشته های تجربی برای آینده شغلی فرزندان است که این رویکرد باید با اقدامات فرهنگی و بیان فواید و ثمرات مثبت فنی و حرفه ای اصلاح شود.
به گفته وی، سال گذشته بیش از 29 هزار نفر در مراکز دولتی و افزون بر 18 هزار نفر در مراکز خصوصی استان در 440 رشته آموزش دیدند و برای ورود به بازار کار آماده شدند.
وی ادامه داد: آموزش به سربازان، مددجویان زندان ها، روستاییان، افراد مستقر در کمپ های ترک اعتیاد ، زنان سرپرست خانوار و ساکنین سکونتگاه های غیررسمی بخشی از خدمات ارائه شده به جامعه برای توسعه کارآفرینی و حرفه آموزی است که می تواند این افراد را با آمادگی مهارتی روانه بازار کار کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان به طراحی نقشه راه این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: سند توسعه آموزش مهارتی با جمع آوری نیازهای 5 سال آینده گلستان تهیه و به زودی اعلام می شود که امیدواریم با اجرای کامل آن، کارآیی آموزش های فنی و حرفه ای استان بهتر و تاثیرگذاری آن افزون تر شود.
حسینی طلب، مراکز فنی و حرفه ای گلستان را روزآمد دانست و گفت: سال گذشته و با اعتبار 10 میلیارد ریالی ، تجهیزات مناسب و لازم برای مراکز دولتی خریداری و در اختیار کارآموزان قرار گرفت تا با استفاده از آنها مسیر ارائه آموزش هموارتر شود.
طبق آمارهای رسمی متوسط نرخ بیکاری در گلستان بیش از 11درصد است که گفته می شود درصد بالایی از این رقم به دانش آموختگان دانشگاهی تعلق دارد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.