حسین عطارچی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: سال قبل هم رتبه های اول و دوم تولید پیله تر ابریشم را پرورش دهندگان گیلان و خراسان رضوی کسب کرده و گلستان سومین استان بود.
وی؛ تامین تخم توغان مورد نیاز برای اجرای پرورش کرم ابریشم و تولید پیله تر در نوبت دوم (شهریور) و افزایش توزیع نهال توت اصلاح شده در اسفندماه، افزایش تعداد تخم نوغان های تفریخ شده برای توزیع میان پرورش دهندگان و برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی و پیگیری امورتسهیلاتی برای نوغانداران را از جمله برنامه های سازمان جهادکشاورزی استان برشمرد.
به گفته وی؛ در گلستان بیش از چهارهزار نوغاندار فعال بوده که با استفاده از یکهزار و 500 هکتار توتستان به امر تولید پیله تر مشغول هستند.
وی افزود: امسال مینودشت با 48 درصد تولید پیله تر رتبه اول گلستان و پس از آن کلاله، گالیکش، مراوه تپه، آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، علی آباد و گرگان بودند.
عطارچی گفت: نوغانداران استان به طور میانگین از هرجعبه تخم نوغان 40 کیلوگرم پیله تر برداشت می کنند.
به گزارش ایرنا نوغانداری هر ساله از اوایل بهار با شکوفایی درختان توت آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه پرورش کرم ابریشم ادامه دارد، مدت زمان نگهداری از هر جعبه تخم نوغان تا تولید محصول 45 روز است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.