به گزارش ایرنا، جواد شاد چهارشنبه شب در همایش حج تمتع در تربت حیدریه افزود: زایران در قالب 44 کاروان مدینه قبل و 35 کاروان مدینه بعد اعزام خواهند شد.
وی ضمن بیان اینکه مدارک لازم برای صدور ویزا از زایران دریافت شده، گفت: تا قبل از سفر به بیت الله الحرام 10 جلسه توجیهی و آموزشی برای زایران برگزار می شود که تاکنون بیش از 60 درصد جلسات در شهرهای مختلف استان برگزار شده است.
شاد در خصوص موضوع جلسات آموزشی اظهار داشت: آنچه زایران در این همایش ها و جلسات باید بدانند حول محور مناسک حج، سیستم های حمل و نقل، هتل ها، تغذیه، بهداشت و درمان و نیز قوانین و مقررات کشور میزبان است.
وی همچنین گفت: برخورد دولت عربستان با زایران سراسر دنیا یکسان است و تاکنون هیج محدودیتی برای جمهوری اسلامی ابلاغ نشده و از زایران می خواهیم با سعه صدر و رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان، یاری رسان خادمان خود در سازمان حج و زیارت باشند.
مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در ادامه بر عملیاتی کردن شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اشاره و اظهار داشت: زایران سرزمین وحی شایسته است با خرید کالاهای داخلی، ضمن کمک به چرخه تولید کشور، احیای مراکز تولید، کارخانجات و کمک به اشتغالزایی ثواب حج تمتع خود را تکمیل کنند.
شاد همچنین گفت: طبق توافق انجام گرفته سازمان حج و زیارت با برخی از شرکت ها قرار است کالاهایی به عنوان سوغات و با قیمت مناسب در معرض دید زائران قرار گیرد و همچنین بسیج سازندگی سپاه نیز اقدام به برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های سوغات خواهد کرد.
امسال 42 کاروان با جمعیت پنج هزار و 885 حج گزار مشهدی و 37 کاروان با پنج هزار و 30 نفر حج گزار از دیگر شهرستان های استان با هشت فروند هواپیمای بوئینگ 747 عربستان و 32 فروند ایرباس اس 300 به سرزمین وحی مشرف می شوند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.