به گزارش ایرنا، در این همایش که سه شنبه شب در آستان مقدس امامزادگان محمد بن جعفر (ع) و محمد بن زید (ع) در آزادشهر برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در سخنانی به تشریح ویژگی های انسان صالح پرداخت.
آیت الله ابوالقاسم یعقوبی گفت: انسان های صالح همچون باران با برکت و پرنعمت هستند و وجود شان سبب ایجاد زندگی شایسته برای دیگران است، مانند انبیاء و اولیای الهی و نیز پرهیزکاران که همواره منشا خیر برای دیگران هستند.
وی افزود: این افراد در زندگی هدف، ایمان و استقامت در راه خدا دارند و ما نیز باید این اهداف را در زندگی مدنظر داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز با قدردانی از شرکت کنندگان در این همایش معنوی گفت: هم اکنون 126 امامزاده و بقعه متبرکه در استان گلستان وجود دارد.
امامزاده محمد بن زید (ع) که 17 سال و هفت ماه در منطقه طبرستان قدیم تبلیغ دین اسلام می کرد، درسال 278 هجری قمری در جنگی با والی خراسان که لشکر خود را به طبرستان گسیل کرده بود، به شهادت رسید، آرامگاه این امامزاده در حوزه شهرستان آزادشهر واقع است.
آزادشهر با افزون بر 94 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قرار دارد.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.