به گزارش خبرنگار ایرنا، با اینکه دعوت از شرکت کنندگان برای حضور در همایش نقش بانوان در انقلاب اسلامی در محل امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس ساعت 9:30 صبح امروز (شنبه) اعلام شده بود اما تا ساعت 11 خبری از میزبانان این مراسم بویژه سخنران آن یعنی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان نبود.
تاخیر حدود یک و نیم ساعته برای برگزاری این مراسم درحالی که برخی مدعوین از حداقل نیم ساعت قبل از ساعت اعلام شده درمحل حاضر و نشسته بودند، سبب شد تا تعدادی از آنان برای انجام امورات منزل و تدارک ناهار برای فرزندان، مراسم را ترک و یا برای رفع خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت به محوطه بیرون آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) بروند.
اگرچه تاخیر حداقل نیم ساعته درشروع برنامه های مختلف ادارات و نهادها بتدریج در حال تبدیل شدن به امری عادی است و قطعا همین مقدار تاخیر نیز جایز نیست اما تاخیرهای بیش از یک ساعت به هیچ عنوان زیبنده مدیران جامعه اسلامی نیست.
در تازه ترین تاخیرها در شروع برنامه ها که در گنبدکاووس می توان به آن اشاره کرد، تاخیر سه و نیم ساعته در برگزاری مراسم افتتاح متمرکز طرح های دهه فجر این شهرستان با حضور استاندار و مسئولان کشوری در روز 18 بهمن بود که تنها با یک عذر خواهی و اینکه تداخل برنامه های دهه فجر سبب این تاخیر شده، به رفع و رجوع آن پرداختند.
با این حال به فاصله سه روز از آن برنامه، تاخیر یک و نیم ساعته ازسوی حجت الاسلام سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در همایش نقش بانوان در انقلاب اسلامی نیز در نوع خود جالب توجه بود که این امر سبب ترک جلسه توسط تعدادی از خبرنگاران شد.
نکته جالب توجه در این تاخیر آن بود که مدیرکل اوقاف و امور خیریه با وجود تاخیر اولیه یک ساعته در رسیدن به محل مراسم، بدون توجه به شرکت کنندگان در مراسم، ترجیح داد ابتدا به دیدار امام جمعه این شهرستان در محل کارش که حداقل پنج کیلومتر از محل مراسم فاصله دارد و در مرکز شهر واقع است، برود که این امر تاخیر این مقام مسئول را دو چندان کرد.
با اینکه چند سالی است متولیان اوقاف و امور خیریه کشور و استان گلستان در راستای منویات رهبری برای تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تلاش می کنند اما به نظر می رسد یکی از ملزومات تحقق این مهم، وقت شناسی و اهمیت دادن به برنامه ها و مخاطبان است.
با بی برنامگی امروز اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم همایش بزرگ نقش بانوان در انقلاب اسلامی، این سئوال مطرح می شود که آیا شرکت کنندگان در همایش امروز، در برنامه های آینده این نهاد حاضر به حضور مجدد خواهند بود؟
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.