براساس اعلام روز چهارشنبه این ستاد به ایرنا محمود روحانی فر اظهار کرد: براساس آخرین بررسی ها ،گلستان به لحاظ مصرف بر پایه نرم جمعیتی، دومین استان مصرف کننده مواد مخدر در کشور است.
به گفته وی؛ بالاترین شیوع اعتیاد در حوزه تریاک و مشتقات آن است و در حوزه مواد صنعتی هم مخدرهای توهم زا چون گل و شیشه بیشترین موارد استفاده را در این استان دارد.
وی در خصوص پاکسازی مناطق آلوده نیز گفت: پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در استان در قالب طرح های مختلف از جمله طرح شهید شوشتری در حال انجام و در برخی نقاط به پایان رسیده است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده را در کاهش اعتیاد و توزیع مواد موثر بیان کرد و همچنین افزود که میزان کشفیات امسال در استان بیش از هشت تن موادمخدر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد رشد دارد.
روحانی فر همچنین گفت: بیش از 21 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، قلیان و مشتقات آن به همراه داروها و قرص های روانگردان به مناسبت پنجم خرداد روز مبارزه با مواد مخدر در گرگان امحا خواهد شد.
به گفته وی؛ 21 دستگاه متولی امر مبارزه با مواد مخدر در حوزه های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و آموزش خانواده ها بوده و هفت تشکل غیردولتی در این زمینه با این ستاد همکاری می کنند.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.