به گزارش ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه شنبه در جمع مبلغان دینی استان گلستان اظهار کرد: آمریکا تا قبل از این با توطئه های گوناگون، ایران هراسی را در دنیا ترویج می داد ولی امروز گرفتار دسیسه های خودش شده است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دشمنان هیچگاه نخواهند توانست آسیبی به انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن وارد کنند.
امام جمعه گرگان همچنین بر ترویج روحیه امید در جامعه تاکید کرد و افزود: با وجود مشکلات، باید در حوزه ایجاد امید در جامعه سرمایه گذاری شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه نقد درست، علمی و با منطق جایگاه روحانیان را در جامعه محکم می کند، گفت: باید همواره از عیب گویی، بد گفتن و توهین خودداری شود.
آیت الله نورمفیدی به وضعیت گلستان و حوزه کشاورزی و مشکلات کمبود آب اشاره کرد و افزود: روحانیان باید در مورد صرفه جویی در مصرف آب با کشاورزان استان بیشتر از گذشته سخن بگویند زیرا آب در این حوزه صحیح مصرف نمی شود.
امام جمعه گرگان بر اطلاع رسانی از عواقب و آسیب های آتش زدن بقایای محصولات زراعی نیز تاکید کرد و گفت: تداوم این مساله، به آب و خاک حاصلخیر آسیب وارد می کند.
دیگر نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز بر مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی به آموزش مسائل دینی توجه بیشتری داشته باشند.
آیت‌الله سید عبدالهادی شاهرودی افزود: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و انقلاب همواره با هوشیاری مردم و رهبر معظم انقلاب در برابر همه توطئه‌ها ایستاده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز گفت: روحانیان و علما همزمان با ماه رمضان در ‌یکهزار و 100 مسجد استان گلستان حضور یافته و نشست های سخنرانی، تفسیر قرآن و اقامه نماز برگزار خواهند کرد.
حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد ؛ماه رمضان را یک ظرفیت برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و افزود: حضور روحانی در مسجد و هیات‌های مذهبی ضروری است.
به گفته وی؛ استان دو هزار مسجد شیعه و اهل سنت دارد که برای برگزاری آئین های ماه مبارک رمضان آماده و غبارروبی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز به اهمیت وقف در رفع نیازهای جامعه اشاره کرد و از روحانیان خواست در ماه مبارک رمضان به بیان ویژگی های وقف بپردازند.
حجت الاسلام سیف الله سهرابی افزود: اکنون در استان به وقف های متناسب با روز از جمله به نیت مسجد، روحانیت، حوزه علمیه، ازدواج جوانان و حوزه سلامت نیاز داریم.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.