به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی روز پنجشنبه در آیین سومین روز از درگذشت آیت الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: روحانیت همواره ملجا و پناه مردم بوده اند و هجمه دشمنان هم به همین علت انجام می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: این شبکه ها و شبکه های ماهواره ای در فضای به اصطلاح مجازی، یک دام برای به تور انداختن افراد با تجربه و مجرب و کارکشته است.
آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه هویت دام، پنهان و ناپیدا بودن است افزود: این شبکه ها که امروز داد همه را بلند کرده، سبب نگرانی خانواده ها است و امروز خانواده ها نگران به خطر افتادن سلامت ناموس، روح، جان و روان فرزندان در دام های شبکه های اجتماعی هستند.
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنان که دقیق ترهستند از به خطرافتادن دین در فضای مجازی نگرانند و این شبکه ها را قتلگاه جوانان می دانند.
وی با بیان اینکه فضای به اصلاح اطلاع رسانی، اما مسموم و آلوده کننده در شبکه های اجتماعی به قتلگاه جوانان بدل شده است افزود: خانواده ها نگران گرفتار شدن فرزندان در محیط بیرون از خانه نیستند بلکه گرفتار شدن عزیزان خود در فضای مجازی در اتاق و در داخل خانه، آنان را نگران کرده است.
آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: در این میان تنها نهاد صلاحیت دار برای پاره کردن بندها و تورها در فضای مجازی، حوزه علمیه بوده و این اقدام تنها از روحانیت ساخته است.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران ایران، امروز شاخ شیطان بزرگ را شکسته است اما رسالت سپاه از هم گسیختن شبکه ها و تورهای دشمن در فضای مجازی نیست البته این مهم، تکلیف ارتش و کار بازاری ها هم نیست.
وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه تنها نهاد صلاحیت دار برای ورود به حل این مشکل است گفت: روحانیت و عالمان دین در دوره ظلمانی و تاریک غیبت امام عصر(عج) علاوه بر اینکه مردم را به دین خدا فرا می خوانند، آنان را در یافتن راه درست راهنمایی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته در میان روحانیان، افرادی هم هستند که خود گرفتار دام شدند، در حالی که قرار بود مردم را از دام و شبکه ها برهانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این آیین دین شناسی، تقوا و خودسازی را از ویژگی های آیت الله مهمان نواز عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی با وجود داشتن امکانات به دنیا بی رغبت بود و زهد و ساده زیستی شان زبان زد عام و خاص بود.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: بجنورد، حماسه های زیادی به خود دیده است که حضور با شکوه اقشار مختلف در استقبال از رهبری یکی از این حماسه ها بود.
وی گفت: حضور مردم در آیین تشییع و تدفین پیکر آیت الله مهمان نواز، حماسه دیگری بود که نشان از قدرشناسی مردم دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.