براساس اعلام روز دوشنبه اداره کل زندان های گلستان به ایرنا خسرو قهرمانی در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی شهید مطهری زندان گرگان اظهار کرد: با این سطح بندی، شرایط تحصیل برای زندانیان بی‌ سواد و کم‌ سواد فراهم می شود.
وی با بیان اینکه بخش قابل ‌توجهی از زندانیان بی ‌سواد و کم‌ سواد هستند، یادآور شد: دلیل بسیاری از بزه ‌ها و جرائم ارتکابی از سوی این افراد جهل است.
به گفته وی؛ همچنین در راستای آموزش زندانیان مدارس بعثت در مناطق مختلف کشور و یک دانشگاه فعال بوده و برخی از زندانیان نیز با همکاری نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش، ادامه تحصیل می دهند.
قهرمانی با بیان اینکه آموزش‌ های سازمان در زمینه سوادآموزی، مهارت ‌های زندگی و مبانی دینی، اخلاقی و احکام است، افزود: یکی از اولویت ها اصلاح و تربیت مددجو و اجرای فعالیت‌ های فرهنگی، بازاجتماعی کردن زندانیان و بازگرداندن آنان به دامن خانواده و جامعه است.
مجتمع آموزشی شهید مطهری زندان گرگان در مساحت 250 مترمربع دارای 7 کلاس بوده و با 2 میلیارد و یکصد میلیون ریال احداث شده و در راستای آموزش افراد بی سواد و مهارت آموزی به زندانیان فعالیت می کند.
هم اینک از مددجویان زندان های گلستان 131 نفر زیرپوشش نهضت سوادآموزی، 289 نفر در مقاطع مختلف مشغول تحصیل بوده و 10 نفر هم دانشجو هستند.
در استان گلستان 2 زندان در شهرستانهای گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت وجود دارد.
همچنین با حضور معاون سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی ساختمان خوابگاه پرسنل یگان حفاظت زندان گنبدکاووس با زیربنای 80 مترمربع در 2 طبقه با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.