به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز پنجشنبه درسالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد، رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس در سخنانی از تلاش تمامی کارکنان حوزه بهداشت و درمان برای ارائه خدمات و ارتقای سلامت عمومی قدردانی کرد.
فرهاد بدیعی با بیان اینکه حوزه سلامت تنها واکسن زدن و درمان بیماری های واگیر نیست، افزود: بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، چاقی، بیماری های قلبی و عروقی و سوانح رانندگی از بزرگترین تهدیدها علیه سلامت عمومی جامعه است که باید برای پیشگیری از آن فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
وی، خودمراقبتی را از راهکارهای اساسی در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ذکر کرد و گفت: این مقوله باید از سنین کودکی تا بزرگسالی درجامعه، مدارس و خانواده ها مورد توجه و آموزش قرار گیرد.
دکتر بدیعی اضافه کرد: تغذیه سالم با کاهش مصرف نمک و استفاده کمتر از غذاهای سرخ کردنی در کنار رعایت قوانین رانندگی و ورزش کردن می تواند از بسیاری از بیماری های غیرواگیر و هزینه های هنگفت درمان آن جلوگیری نماید.
وی تصریح کرد: همه افراد حقوقی و حقیقی و نیز رسانه ها بایستی به فرهنگ سازی در حوزه سلامت و ارتقای آن درجامعه کمک نمایند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در سخنانی از تلاش های دست اندرکاران حوزه بهداشت و سلامت این شهرستان قدردانی کرد.
عبدالقدیر کریمی با اشاره به جمعیت و جایگاه گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان، از پیگیری های لازم برای رفع برخی کمبودهای تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و راه اندازی دانشکده پزشکی و پرستاری در گنبدکاووس خبر داد.
وی گفت: وجود همبستگی بین مجموعه مدیران ادارات و نهادها، ائمه جمعه، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، خیرین، اقشار مختلف مردم و تشکل های مردم نهاد در این شهرستان برای تحقق اهداف و پیگیری دغدغه ها و مطالبات مردم در همه حوزه ها از جمله حوزه بهداشت و درمان از ظرفیت های خوب گنبدکاووس است.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز حضور داشت، از کارکنان نمونه مراکز بهداشتی و درمانی و برخی خیرین حوزه سلامت این شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.