دولت یازدهم و دوازدهم در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب و حمایت های مردمی توانسته با اجرای طرح تحول سلامت به دستاوردهای کم نظیر و ماندگاری که آثارش در حال و آینده کشور باقی خواهد ماند.
شهرستان تنکابن در غرب مازندران از جمله شهرهایی بود که تا قبل از دولت یازدهم در زمینه زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان بسیار ضعیف بود و نیاز بود تا کمبود ها در این بخش شناسایی و ارتقا یابد.
با آغاز به کار دولت یازدهم و همچنین اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازهای بهداشت و درمان این شهرستان مورد توجه قرار گرفت تا جایی که کلنگ ها یکی پس از دیگری برای ساخت خانه های بهداشت ، کلینیک و مراکز درمانی به زمین زده شد.
سرانجام در بهمن ماه 93 و همزمان با سراسر کشور پروژه ساخت و تجهیز 26 خانه بهداشت روستایی و تعمیر و مرمت 17 مرکز بهداشتی و درمانی در شهرستان تنکابن به بهره برداری رسید.
رییس شبکه بهداشت و درمان تنکابن در آیین بهره برداری از این طرح ها گفته بود که این پروژه ها در راستای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و طرح تحول سلامت با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در روستاهای این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
نیما نژاد مقدم با اشاره به این که از این تعداد خانه بهداشت ، 17 خانه 70 متری و بقیه 90 متری است ، افزود : برای هر خانه بهداشت 400 میلیون ریال و به ازای هر مرکز بهداشتی تا سقف یک میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است .
وی به احداث 10 خانه بهداشت در آینده ای نزدیک خبر داده بود و خاطرنشان کرد که این خانه های بهداشت به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
احداث 2 مرکز خدمات جامع سلامت شهری – روستایی در شیرود و عماریه با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان ، راه اندازی مرکز جدید زایمان و نصب دستگاههای آی سی یو دوم بیمارستان شهید رجایی ، فعالیت بیمارستان خصوصی شهسوار تنکابن ، احداث بیمارستان 205 تختخوابی و احداث کلینیک ویژه بخشی از طرح های بهداشتی و درمانی شهرستان تنکابن در طول این سالها به شمار می رود.
امسال هم همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر نیز 6 خانه بهداشت دیگر با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان در شهرستان تنکابن افتتاح خواهد شد .
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این خانه های بهداشت در روستاهای دوهزار ، اسد آباد ، تقی آباد ، جلاسر ، ولی آباد و پلت کله احداث شده که برای هر کدام حدود 150 میلیون تومان هزینه شده است.
نیما نژاد مقدم در ادامه به کلنگ زنی 3 پایگاه اورژانس 115 در تنکابن ، خرم آباد و شیرود اشاره کرد و اظهار داشت : پایگاه اورژانس تنکابن توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران و پایگاه های شیرود و خرم آباد توسط خیرین ساخته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : درمانگاه شماره 3 این شهرستان نیز با مساحت 400 متر مربع در پنج طبقه ساخته خواهد شد که زمین آن از سوی شهرداری تنکابن اهدا شده است.
به گفته نژاد مقدم ، دفتر بیماری های خاص جهت مدیریت کمک ها و همیاری ها در شبکه بهداشت و درمان راه اندازی شده و بزودی تحویل هیات امنای آن خواهد شد.
وی به ویزیت رایگان در روستاهای دور دست 'مران ، بالابند و کنسکوه ' همزمان با دهه مبارک فجر اشاره کرد و بیان داشت : برای تجهیز بخش جراحی بیمارستان شهید رجایی مبلغ 250 میلیون تومان و بخش زنان نیز مبلغ 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان تنکابن با بیان اینکه روند اجرایی کلینیک ویژه این شهرستان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است ، تصریح کرد : برای تکمیل و راه اندازی این کلینیک مبلغ 2 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد : مراکز درمانی خرم آباد ، ولی آباد و کترا نیز در دو فاز پیش بینی شده که برای هر کدام 600 میلیون تومان هزینه خواهد شد.
وی یادآور شد : در حال حاضر اگر بیماران با بیمه روستایی در بیمارستان بستری بشوند میزان پرداختی ها آنها همچنان 3 درصد ، بیمه سلامت ایرانیان 10 درصد و سایر بیمه ها 6 درصد خواهد بود و هیچ تغییری در این زمینه صورت نگرفته است.
یک شهروند تنکابنی با ابراز رضایت از اجرای طرح تحول سلامت گفت : با اجرای این طرح هزینه های درمانی به شدت کاهش یافته و بسیاری از مردم دیگر دغدغه پرداخت هزینه های سنگین درمانی را ندارند.
تورج لطفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : میزان مراجعه به تنها بیمارستان دولتی این شهر بسیار زیاد است و اگر این طرح ها هر چه سریعتر راه اندازی شود نه تنها از حجم زیاد بیماران در بیمارستان کاسته می شود بلکه مردم نیز از سرگردانی نجات خواهند یافت.
وی با بیان اینکه ارتقاء سخت افزاری در حوزه درمان به تنهایی کافی نیست و باید در کنار آن به تقویت نرم افزاری نیز توجه شود ، اظهار داشت : استفاده از پزشکان فوق تخصص در کنار کادر پرستاری مجرب می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف نماید.
به گفته این شهروند، با راه اندازی این طرح ها دیگر نیاز نیست بیماران را به شهرهای همجوار بروند و خطرات جاده و هزینه اضافه را به جان بخریم.
وی خواستار تسریع در تکمیل و راه اندازی پروژه های بهداشت و درمان شهرستان شد.
نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد نیز پیش از این بر ضرورت تقویت زیر ساخت های بخش درمان شهرهای غرب مازندران تاکید کرده بود و گفت که غرب مازندران به واسطه گردشگر پذیر بودن با امکانات محلی خدمات ملی ارائه می دهد و با این امکانات محدود بویژه در حوزه سلامت نمی تواند خدمات مطلوب ارائه دهد بنابراین باید تلاش مضاعف در زمینه تقویت زیرساخت ها در این منطقه صورت گیرد.
شمس اله شریعت نژاد افزود : از آغاز طرح تحول نظام سلامت ، اقدام های بسیار مهم و تغییرات قابل توجهی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرهای غرب مازندران صورت گرفته و گام های بزرگی در راستای ارائه خدمات درمانی مطلوب و با کیفیت برداشته شده است که رضایتمندی بیماران و افزایش کیفیت خدمات را به دنبال داشته است.
وی اظهار داشت : قبل از اجرای طرح تحول سلامت ، مردم مشکلات زیادی را در حوزه درمان در بیمارستان ها داشتند و آنچه که بیشتر از همه آزار دهنده بود هزینه های کمرشکن بیماران در بیمارستان ها بود که با اجرای این طرح مشکلات بیماران کاهش چشمگیر یافته است.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.