به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی عصر سه شنبه در شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به اقدانات دولت تدبیر و امید اظهار کرد: 6 نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال از سوی دولت در نظر گرفته شده که 466 طرح اشتغالزایی با میزان تسهیلات 38 میلیارد و 600 میلیون ریال به استان همدان معرفی شده است.
وی یادآور شد: سهمیه ملایر در ایجاد اشتغال در سال جاری، سه هزارو 364 مورد است که تاکنون بیش از 65 درصد تعهد اشتغال ملایر با 2 هزارو 191 فرصت شغلی محقق شده است.
وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در شهرستان ملایر گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، ملایر نمونه اجرای طرح کرامت است و بنیاد صیانت از نهاد خانواده در این زمینه راه اندازی شد.
رضایی بیان کرد: در همین راستا میزان طلاق در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد کاهش یافت.
فرماندار ویژه ملایر همچنین برگزاری 140 کارگاه آموزشی برای بانوان، برگزاری نخستین جشنواره مبل و منبت، هفته فرهنگی ملایر با 350 برنامه متنوع، ثبت ملی مبل و منبت ملایر و اخذ مجوز رادیو شهری ملایر را از دیگر اقدامات برشمرد.
رضایی ادامه داد: تخریب دولت، قوه مقننه و قوه قضائیه، تخریب نظام است، چراکه قوای سه گانه همه یک مجموعه واحد هستند و همه برای تحقق آرمان های نظام و انقلاب تلاش می کنیم.
وی افزود: مدیران و مسئولان نظام باید از این فرصت در راه خدمتگزاری به مردم استفاده و برای حل مشکلات و خواسته های به حق مردم تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید نیازها و مطالبات مردم را به مسئولان بالادستی کشور ارجاع دهند و اولویت ها را بشناسند، بیان کرد: مسئولیت تنها متوجه دولت نیست، بلکه همه باید دولت را در رسیدن به اهداف نظام و کشور یاری کنند.
رضایی ادامه داد: دولت تمام سعی و تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار گرفته و به طور قطع رفع این مشکلات و نقیصه ها نیازمند اعتبارات لازم است.
امام جمعه ملایر نیز با تاکید بر اینکه مسئولان باید با اخلاق خوب مردم را راضی نگه دارند، گفت: داشتن اخلاق خوب و پسندیده موجب جذب مردم به مسئولان، دولت و نظام می شود.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری بیان کرد: مردم ما حق دارند که مسئولانی پاک دست و پاک چشم داشته باشند و همه ما در برابر قصور و کوتاهی های خود به مردم باید پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به ایجاد ناآرامی های اخیر در فضای عمومی جامعه افزود: باید مراقب فضای داخلی کشور و فضای مجازی باشیم، چراکه برخی با دامن زدن به شایعات، اذهان عمومی مردم را به سمت و سوی دیگری هدایت می کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از بهترین خدمات و موفقیت های دولت برشمرد و گفت: بالغ بر 60 طرح بهداشتی با اعتبار 330 میلیارد ریال از سال گذشته در این شهرستان آغاز شده و در حال احداث است.
محسن ترکاشوند ادامه داد: در بخش هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع) 10 میلیارد ریال و در بیمارستان مهر پنج میلیارد ریال هزینه شد و بخش غربالگری سرطان در بیمارستان مهر با اعتبار 30 میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی همچنین انجام هفت هزار زایمان طبیعی، افزایش تعداد تخت های آی سی یو از هشت به 20 تخت، تعداد تخت های سی سی یو از هشت به 15 تخت، افتتاح 27 خانه بهداشت در سال جاری و اجرای کلینیک تخصصی را از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.
شورای اداری شهرستان ملایر عصر سه شنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان برگزار شد.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان همدان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.