مدیر شبکه بهداشت و درمان باوی در حاشیه بهره برداری از این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرکز مشاوره ازدواج و آزمایشات پیش از ازدواج با حدود یک میلیارد و 230 میلیون ریال در این شهرستان راه اندازی شد.
مهران احمدی افزود: دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاهی برای آزمایشات پیش از ازدواج در باوی خریداری و در مراکز آزمایشگاهی این شهرستان مستقر شده اند.
وی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز، هیچ کدام از زوجین که در حوزه باوی نیاز به مشاوره ازدواج و آزمایشات ازدواج داشته باشند نیاز به مراجعه به اهواز ندارند.
احمدی بیان کرد: آزمایشگاه این شهرستان از سطح یک به 2 ارتقا یافت که در نتیجه آزمایشات بیشتر و تکمیلی تری در این شهرستان انجام می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان باوی گفت: در سطح یک آزمایشات قند خون و چربی انجام می شد اما در سطح 2 ، دسته فراگیر و کاملی از آزمایشات برای مراجعان صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: آزمایشات در شهرستان باوی از سال 94 تا 96 به صورت محدود انجام می شود اما با اعتبار 2 میلیارد ریال، تجهیزات پیشرفته تر به دستگاه ها ضمیمه شد و مرکز آزمایشگاهی باوی به سطح 2 ارتقا یافت.
احمدی در ادامه به راه اندازی مرکز آزمایشات های هایپوتیروئیدی و شنوایی سنجی در دوران نوزادی اشاره کرد و گفت: این مرکز با اعتبار 160 میلیون ریال در شهر ویس از توابع شهرستان باوی راه اندازی شد و با این اقدام غربالگری نوزادان در حوزه بیماری های تیروئیدی و اختلالات شنوایی در این شهرستان با مرکزیت ویس انجام می شود و از تردد زیاد جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: پیش از این مردم حوزه باوی برای دریافت خدمات به مراکز بهداشت شرق یا غرب اهواز مراجعه می کردند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان باوی اظهار کرد: مرکز آزمایشات عدم اعتیاد باوی نیز با اعتبار 100 میلیون ریال از دیگر طرح هایی بود که راه اندازی شد.
احمدی افزود: در شهر ویس نیز، واحد داندانپزشکی با 2 یونیت دندانپزشکی با اعتبار 800 میلیون ریال راه اندازی شد که 2 دندانپزشک در نوبت های صبح و عصر خدمات ارایه می کنند.
وی بیان کرد: از مجموع این 6 طرح، پنج طرح به مرکزیت شهر ویس به بهره برداری رسید و یک طرح با عنوان مراکز نمونه گیری آزمایشگاهی به تفکیک در نقاطی از جمله شیبان، ویس و ملاثانی راه اندازی شدند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان باوی اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان باوی، 100 هزار نفر از مردم را زیر پوشش قرار می دهد.
شهرستان باوی از 2 بخش مرکزی و ویس تشکیل شده و مرکز آن شهر ملاثانی است. باوی در سال 89 با مصوبه هیات دولت از شهرستان اهواز جدا و به شهرستان مستقل تبدیل شد.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.