براساس اعلام روز دوشنبه آبفا به ایرنا هدیه آقاخانی اظهارکرد: گسترش شبکه های جمع آوری فاضلاب از ورود آلودگی به رودخانه ها و اثرات سوء آن بر طبیعت و محیط زیست جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه در گذشته فاضلاب به روش سنتی و با حفر چاه دفع می شد، تصریح کرد: این روش موجب آلودگی آب های زیرزمینی می شود و با رشد جمعیت و توسعه واحدهای مسکونی و به منظور حفظ منابع طبیعی و گسترش بهداشت شبکه جمع آوری فاضلاب به عنوان زیرساخت شهری باید اجرایی شود.
مهندس آقاخانی در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شهرهای استان افزود: شبکه های فاضلاب کردکوی و بندرترکمن برای مدول 2 در دست اقدام و در انتظار تامین اعتبار است.
به گفته وی؛ پروژه جمع آوری فاضلاب در بخشی از شهرهای گرگان و بندرگز نیز اجرا و در حال تکمیل بوده و در آزادشهر، گنبدکاووس و علی آبادکتول در دست اقدام است.
مدیر اجرایی طرح های فاضلاب آبفا گلستان یادآور شد: اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر و بندرگز از طریق تامین مالی منابع عمرانی و در علی آبادکتول و کردکوی از طریق منابع عمرانی و فاینانس داخلی(ماده 56) انجام خواهد شد.
وی گفت: 99 درصد از مجموع فاضلاب را آب تشکیل می دهد به همین دلیل بخش زیادی از آب بازیافتی توسط تصفیه خانه های فاضلاب به چرخه طبیعت بازمی گردد.
آقاخانی اضافه کرد: آب تصفیه شده از فاضلاب را می توان برای آبیاری محصولاتی که بصورت خام استفاده نمی شود، بکار برد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران در سال های اخیر از بحران کمبود آب و خشکسالی رنج می برد و این معضل 650هزار هکتار اراضی کشاورزی که پایه اقتصاد استان است را نیز تهدید می کند.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.