به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در آئین اهدای اسناد مالکیت طرح های مشارکتی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان خوزستان در تالار نیایش شوش گفت:اگر شرایط و امکانات زندگی در استان خوزستان فراهم شود آن وقت دامداری و کشاورزی در این استان بیش از پیش رونق خواهد گرفت.
وی افزود:در خصوص موضوع آب و انتقال آن تاکید به توجه جدی به استان خوزستان است و همه باید به این نکته توجه کنند.
استاندار خوزستان همچنین گسترش درختکاری وترویج این سنت حسنه را برای همه یک فرهنگ ضروری دانست و گفت:همه باید در این سنت حسنه کمک کنند چرا که شرط موفقیت مشارکت مردم است.
وی گفت:باید تلاش کنیم و درصد خطا را کاهش دهیم تا محیط زیستی سالم تر و استانی قابل زیست تر ایجاد کنیم واین کار انجام شدنی است.
شریعتی با تاکید بر ضرورت کنترل شن های روان بیان داشت:در حالیکه 350 هزار هکتار از استان شن های روان بود 127 هزار هکتار آن تثبیت شده است.امسال هم می بایست 12هزار و 500 هکتار دیگر از شن زارهای استان را تثبیت کنیم که تاکنون 10هزار هکتار آن اجرا شده و تا پایان فروردین 97 نیز 2هزار و500هکتار دیگر تثبیت خواهند شد.
نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی نیز گفت:منابع طبیعی برای نسل های مختلف است و برای اینکه بتوانیم ازمنابع طبیعی ومحیط زیست صیانت و حفاظت کنیم باید مردم رامشارکت دهیم.
سیدراضی نوری گفت:امروز شاهد تجلیل از افرادی هستیم که در طرح جنگل کاری و تثبیت شن های روان و مالچ پاشی درسطح استان بخصوص شهرستان شوش از 35 هزار هکتار طرح مشارکتی 18هزار هکتار آنرا اجرا کردند که کار ارزشمندی است.
احمد مطیعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان نیز گفت:پنجهزار و 600 هکتار در قالب طرحهای جنگل کاری مشارکتی و 2 هزار هکتار در قالب طرحهای تثبیت شن ،565هکتار در قالب واگذاری اسناد طرح مرتعداری به 59فقره انعقاد قرار داد ثبتی وارایه سند به مردم وزمینه اشتغال 175نفر رانیز در سراسر استان خوزستان فراهم شد.
در این آئین 59 سند مالکیت طرح های مشارکتی جنگل کاری استان خوزستان اهدا شد.
همچنین استاندار خوزستان از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان بعنوان همیار طبیعت معرفی شد.
6068/7280
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.