به گزارش روز یکشنبه ایرنا دراین بیانیه آمده است: مبادله زندانیان و آزادی 283 ایرانی گرفتار در کشور ترکمنستان را مدیون فعالیت همه بزرگواران و رویکرد مثبت تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید در سفر فروردین ماه 97 رییس جمهوری به کشور ترکمنستان می دانیم.
روحانیون اهل سنت و ترکمن گمیشان افزوده اند: برخی از این زندانیان گلستانی هستند که از سالیان گذشته به دلایل مختلف در زندانهای این کشور گرفتار بوده و این مساله مشکلات عدیده ای برای آنان و خانواده ها ایجاد کرده بود.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اوایل سال جاری در راس هیاتی که سیدمناف هاشمی استاندار گلستان نیز از آن جمله بود، به ترکمنستان سفر کرد.
در این سفر 13 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید و 283 نفر از ایرانیان زندانی در ترکمنستان به کشور بازگشتند.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که حدود 40 نفر از 283 زندانی ایرانی آزاد شده از ترکمنستان اهل استان گلستان هستند.
گلستان در کرانه شرقی دریای خزر دارای مرز مشترک آبی و خاکی با ترکمنستان است، این استان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت از اقوام و مذاهب مختلف دارد.
گُمیشان در شمال غرب گلستان و در شرق دریای خزر واقع بوده و 68 هزار نفر جمعیت دارد، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.