حاج آخوند عبدالجبار میرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: آزادی زندانیان ایرانی از زندان های ترکمنستان یک حرکت خداپسندانه و البته مردم پسند بود که خوشحالی همه اهالی این منطقه را باعث شد.
این روحانی اهل سنت اضافه کرد: وقتی خیلی از فرزندان این مرز و بوم که سالها در زندان های ترکمنستان بودند مبادله و به میهن بازگشتند، باعث شادمانی مردم و البته ترکمن های استان گلستان شد.
وی افزود: این اقدام مبارک و زیبنده می تواند برادری، همدلی و محبت مردم و دولت دو کشور را تقویت کند و سطح ارتباطات دو همسایه را در همه جنبه ها ارتقا دهد.
آخوند میرابی گفت: وقتی طرفین زندانیان خود را مبادله و آزاد می کنند یعنی برادری را به اثبات می رسانند و این اقدام در همه جنبه ها و حوزه های سیاسی اقتصادی و حتی امنیتی مفید و پرثمر خواهد بود.
وی با قدر دانی از تلاش های استاندار گلستان در پیگیری آزادی این زندانیان، تصریح کرد: آزادی زندانیان یک اعتبار و ره آورد مهم در حوزه مسائل امنیتی برای دو کشور محسوب می شود.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اوایل سال جاری در راس هیاتی که سیدمناف هاشمی استاندار گلستان نیز از آن جمله بود، به ترکمنستان سفر کرد.
در این سفر 13 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید و 283 نفر از ایرانیان زندانی در ترکمنستان به کشور بازگشتند.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که حدود 40 نفر از 283 زندانی ایرانی آزاد شده از ترکمنستان اهل استان گلستان هستند.
استان گلستان در کرانه شرقی دریای خزر؛ مرز مشترک آبی و خاکی با ترکمنستان دارد.
گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.