به گزارش ایرنا این نشست با تجلیل از مهندسین فعال در حوزه شهرداری وشورای شهر آغاز و درادامه لایحه های ارائه شده از سوی شهرداری در دستور کار قرار گرفت که واگذاری و برون سپاری امور تایپ و تکثیر به شرکت خصوصی و برون سپاری وصول عوارض نوسازی و بهای خدمات شهری به شرکتی دیگر از آن جمله بود.
مخالفان این لایحه ها بر صرفه جویی و بهره وری حداکثری از توان داخل مجموعه شهرداری و توجه به مشکلات اعتباری تاکید کرده و از وجود پیش شرط های غیرضرور برای شرکت های مختلف به منظور حضور درمناقصه های شهری گلایه کرده و آن را باعث ابهام آفرینی قلمداد نمودند.
به گفته آنان؛ اینکه در مناقصه های مرکز استان گلستان فقط شاهد حضور یک یا دو شرکت باشیم زیاد پسندیده نیست.
تعدادی از اعضای شورا نیز با همراهی مدیران مجموعه شهری معتقدند که واگذاری این امور باعث تسریع در کار مردم و خدمات مطلوب تر می شود.
عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در خصوص لایحه برون سپاری وصول عوارض نوسازی گفت: باید توانایی و قابلیت کنونی مجموعه شهرداری گرگان را واقع گرایانه ارزیابی کنیم و با تکیه بر امر آموزش؛ تجربه، توانمندی و کارآمدی افراد را ارتقا دهیم.
به گفته وی؛ در شرایط کنونی برای ایجاد تحرک در حوزه درآمد و وصول آن باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.
دادبود؛ همچنین از طرح مباحث تشویقی برای افزایش پرداخت مردم در حوزه عوارض نوسازی و بهای خدمات استقبال کرد.
در پایان و پس از رای گیری برون سپاری خدمات تایپ و تکثیر با رای مثبت برخی از مخالفان و نیز موافقان تصویب شد، اما برون سپاری وصول عوارض نوسازی که بنا بر اظهارات مدیران شهری رقمی معادل 200میلیارد ریال است، به تصویب نرسید.
براساس لایحه پیشنهادی؛ شرکت خصوصی برنده مناقصه 4.5 درصد وصولی های عوارض را به عنوان کارمزد دریافت می کند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.