به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: دشمن مترصد حضور کم تعداد مردم در این راهپیمایی است تا از آن برای رسیدن به مقاصد خود بهره برداری کند، اما مردم با احساس تکلیف شرعی و در دفاع از آرمان های انقلاب پرشورتر از همیشه در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.
امام جمعه گرگان به سفر قریب الوقوع رییس جمهور فرانسه به تهران و اینکه که گفته شده مذاکره با ایران در مورد توان دفاعی از پیش شرط های این سفر است، اشاره کرد و گفت: داشتن توان دفاعی قدرتمند و بازدارنده جزو حقوق اصلی هر کشوری است و امکان مذاکره در مورد آن وجود ندارد.
نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رییس جمهوری بارها اعلام کرد تا حد توان بنیه دفاعی خود را با اتکا به تولید داخلی تقویت خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: یکی دیگر از موارد طرح شده ایجاد میز مذاکره ایران،عربستان، آمریکا و گفتگو در مورد شرایط منطقه است که این مساله هم به دلایل گوناگون ناممکن است.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه کدام کشورها امنیت و آرامش منطقه را بر هم زده و درصدد دخالت در امور داخلی کشورها هستند، ادامه داد: کشورهای مستکبر به دنبال تجزیه عراق بوده و می خواستند سوریه و لبنان را از بین ببرند و برهم زننده امنیت منطقه هستند.
امام جمعه گرگان بیان کرد: ایران در این شرایط دشوار تلاش دارد تا از نفوذ بیشتر کشورهای استکباری و برهم خوردن امنیت منطقه جلوگیری کند.
استاندار گلستان هم در سخنانی در جمع نمازگزاران گرگانی اظهار کرد: احیای ارزش های اسلامی و ایرانی، خروج از زیر سلطه، تحقیر قدرت های پوشالی و اثبات توانایی دین در اداره جامعه از آرمان های انقلاب اسلامی است.
سید مناف هاشمی اظهار کرد: مقابله با فرهنگ ضددینی شاهنشاهی ، مبارزه با رواج بی بند و باری ، احیای شعائر و ارزش ها؛ دستاوردهای جمهوری اسلامی است که باید قدر آن همواره دانسته شده و با حضور در برنامه هایی چون راهپیمایی 22 بهمن از آن دفاع کنیم.
استاندار گلستان بر لزوم توجه و تاکید بر اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: دقت بیشتر در اجرای این گونه طرح ها به پیشرفت کشور و رسیدن به توسعه بیشتر به خصوص در مناطق محروم خواهد انجامید.
همچنین هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در استانهای گلستان و مازندران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گرگان گفت: ملت ایران همواره عزتمند زندگی کرده و راضی به دخالت بیگانگان در امور کشور نبوده اند.
حجت الاسلام محمدحسن عبدی به عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شاه هم از نظر مالی و هم از نظر نظامی کمبودی نداشت و ارتش او در منطقه حرف اول را می زد، با این همه اما ملت ایران علیه او قیام کردند و با حضور بالای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی رای دادند.
رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ افزود: در دوران شاه، مجالی برای متخصصان و تحصیل کرده های داخلی نبود و مستشاران امریکایی اجازه کار به مهندسان ما را نمی دادند.
به گفته وی؛ ثروت های بسیاری در آن زمان داشتیم که برای آبادانی کشورهای بیگانه استفاده می شد و کشور ما فقیر مانده بود.
عبدی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید می کنند که نباید اجازه نفوذ به دشمن داده شود زیرا کشور از مسیر پیشرفت باز می ماند.
3014/3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.