به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان جیرفت با بیان اینکه نباید تجویزهای کوکورانه استکبار را اطاعات کرد زیرا استکبار همواره دنبال تحقق اهداف خودش است افزود: استکبار که مدعی حقوق دفاع از زنان است در عمل این امر را کاملا وارونه نشان داده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نقض های آشکار حقوق بشر استکبار، موضوع مردم یمن و شیخ عیسی قاسم است که برخلاف موازین جهانی است.
حجت الاسلام سعادت فر به چهارم آذرماه به عنوان روز رفع خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زنان به جایگاه واقعی خود رسیدند و نگاه کاملا متفاوتی به زنان نسبت به زمان طاغوت شد که این مهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی رخ داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب شهردار جیرفت اشاره و تصریح کرد: تصمیم نهایی انتخاب شهردار بر عهده شورای شهر جیرفت است لذا همه در این زمینه همدل باشند.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: سه ماه از انتخاب شوراهای شهر جیرفت می گذرد اما انتخاب شهردار هنوز در هاله ای از ابهام است.
وی با بیان اینکه شوراها بالاترین مرجع تصمیم گیری در مسائل شهری هستند و با انتخاب مردم انتخاب می شوند خاطرنشان کرد: شورا موظف است بر اساس سوگندی که یاد کرده مدافع نظام و حقوق شهروندی باشد.
خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: شورا در تصمیم گیری مستقل است و فارغ از مسایل جناحی و بر اساس منافع و مصالح شهر باید تصمیم گیری کند.
وی با بیان اینکه شورا می تواند از افراد متدین مشورت بگیرد گفت: هیچکس نباید در تصمیم شورا دخالت کند و دخالت در فعالیت ها و تصمیم گیری های شورا، دخالت و تضعیف این نهاد است.
وی بیان کرد: شورا با اقتدار در انتخاب شهردار وظیفه خود را انجام دهند تا شهردار جیرفت هر چه سریعتر مشخص شود.
وی در پایان هفته وحدت، روز دانشجو و میلاد پیامبر (ص) را گرامی داشت.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.