به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین پهلوری روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به تصویب تسهیلات 100 هزار میلیارد ریالی از سوی مجلس شورای اسلامی در حوزه اشتغال روستاییان، اظهار کرد: از این مبلغ 3.86 درصد سهم روستاییان استان گلستان است که بخشی از آن تاکنون اختصاص یافته است.
وی با یادآوری اینکه بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و کارآفرینی امید به عنوان عامل ارائه تسهیلات معرفی شده اند، عنوان کرد: بیشتر این وام در حوزه کسب و کارهای کوچک و خرد است که تا پنج میلیارد ریال براساس نوع طرح پرداخت می شود.
پهلوری ادامه داد: تا سال 93 هر سال تنها به میزان 100 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق به متقاضیان داده می شد، اما سال گذشته 400 میلیارد ریال وام پرداخت شد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان همچنین افزود: برای کاهش نرخ بیکاری در استان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال گلستان مصوب شده که در 14 روستا (هر شهرستان یک روستا) با استفاده از تسهیلات طرح های اشتغالزای خاص اجرا شود.
وی تصریح کرد: همچنین در اجرای طرح هر روستا یک محصول؛ تاکنون 15 فقره تسهیلات تا 200 میلیارد ریال پرداخت شده است که چندین روستا از جمله وامنان آزادشهر در زمینه زعفران، فرق سر مراوه تپه برای پرورش شتر، عطاآباد آق قلا در زمینه ساخت مبل از آن بهره مند شده اند.
پهلوری یادآور شد: حمایت و راه اندازی 90 صندوق خرد با حضور زنان و عضویت 30 تا 50 نفر از دیگر فعالیت ها در این حوزه بوده که متناسب با حرفه تولیدی آنان وام 300 میلیون ریالی در کنار آورده اعضای صندوق به آنان پرداخت می شود.
وی با اشاره به توافقنامه های همکاری با کمیته امداد، میراث فرهنگی، اداره زندان، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، شیلات و مبارزه با مواد مخدر، گفت: پرداخت 14 میلیارد ریال وام به 74 مددجو برای فراهم کردن زمینه اشتغال آنان پس از آزادی ازاین اقدامات بوده است.
به گفته وی؛ پرداخت 120 فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خرید ماشین نیسان و نیز اعطای وام در حوزه بوم گردی، گردشگری، صنایع دستی، نوغانداری و پرورش زنبور عسل از دیگر فعالیت ها است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.