به گزارش خبرنگارایرنا، پرویز فتاح با اشاره به پرداخت 1400میلیارد تومان وام اشتغالزایی به یکصدهزار نفردرسال 95 افزود: این مبلغ امسال به 2برابر افزایش می یابد.
وی افزود : توسعه بیمه اجتماعی در جامعه ضروری می باشد که متاسفانه چرخ تامین اجتماعی فراگیر نیست و امیدوارم همانندبیمه شخص ثالث اجباری گردد.
فتاح گفت:پرداخت وام های بانکی در 6ماهه اول سال به دلیل انتخابات وتغییر استانداران 28درصدتا پایان شهریور بوده که خوشبختانه در مهر و آبان ماه پرداخت بیشتری صورت گرفته است .
محسن ولیئی ،مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این مراسم ضمن قدردانی از کار آفرینان این نهاد،با اشاره به کاهش 10 هزار نفری افراد تحت پوشش این نهاد از 67به 57 هزار نفر تا ابتدای سالجاری گفت:به همت عزیزان کمیته امداد وضعیت بیکاری و وابستگی به کمیته امداد این تعداد از کار آفرینان رفع شده است .
وی افزود: برخی از خانواده ها با فعالیت های اقتصادی در زمینه ملی در رابطه با تامین هزینه های مالی خانوار و از طریق صادرات صنایع دستی به خارج ازکشور در تامین درآمد ارزی کشور سهم قابل توجهی داشته اند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه جمعیت مددجویی این نهادبا اشتغال پایدار به مرحله کار افرینی رسیده اند، اظهارداشت :از ابتدای امسال نیز تاکنون تعداد این افراد از57 به 53 هزار نفر رسیده است که برای 4 هزار نفر اشتغال زایی شده است .
ولیئی گفت :توجه به اشتغال برای رشد اقتصادی بیشتر از 5 درصد در داخل کشور ضروری می باشد که کمیته امداد جهت تحقق این امر تلاش می کند.
مدیرکل کمیته امداد امام استان تهران گفت : در سال جاری برای ایجاد اشتغال و تولید محصول،2 هزارو 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی بدون سود و کم سود به مددجویان پرداخت خواهد شد.
ولیئی گفت :کمک معیشت امسال نسبت به سال قبل 3 برابر شده که با این وجود مبلغ فوق کافی نمی باشد .
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از طرح کارسنجی یا توان یابی برای مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و گفت: حدود 87 هزار نفر در تهران در قالب طرح فوق، سنجش شده اند که از این تعداد 35 درصد توان فعالیت های اقتصادی و خودکفایی را داشته اند و از این تعداد 7 هزار نفر ازدریافت تسهیلات خود اشتغالی بهره مند شده اند.
ولیئئ به برگزاری جشن خودکفایی یک هزارو 154 نفر تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و افزود: بانوان سرپرست خانوار 60 درصد و 40درصد آقایان از افراد خود کفا شده را به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد : سهم حوزه خدمات در ایجاد اشتغال 80 درصد است چرا که 64.7درصد سهم اشتغال در تهران مربوط به این بخش و 3درصد حوزه کشاورزی ،3درصد حمل و نقل و مابقی فعالیت های تولیدی می باشد.
ولیئی خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، با انعقاد تفاهمنامه با سازمان جهاد کشاورزی 30 میلیارد تومان طرح اشتغال زا برای ایجاد 1500 فرصت شغلی در طرحهای کار آفرینی دامداری و کشاورزی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به عملکرد مدیران بانک ها در استان تهران در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی گفت: امسال سهمیه تسهیلات بانکی کمیته امداد 82 میلیارد تومان بوده است که در فاصله سه ماه تا پایان سال، بانک ها 84 میلیارد تومان پذیرش طرح از ما داشته اند که از این مبلغ 34 میلیارد تومان آن مصوب و پرداخت شده است.
وی با اشاره به طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار که شامل 49000نفر توانسته اند از طریق فعالیت در حوزه های خیاطی ،زنبورداری و شیرینی پزی به مرحله کار آفرینی رسیده اند را قابل تحسین دانست.
ولیئی در پایان این مراسم با توجه به اهمیت و جایگاه توانمندسازی اقتصادی در کمیته امداد امام خمینی (ره)استان تهران گفت :کمیته امداد با ارتقاء جایگاه اجتماعی و احساس خودباوری و اعتماد به نفس را دربین افراد تحت حمایت تقویت کرده و مهاجرت روستائیان به شهرهای کوچک و کلان شهرها راکاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد:صیانت از تحکیم خانواده و اشاعه فرهنگ کار و درآمد زایی را از اهداف مهم توانمند سازی اقتصادی در کمیته امداد امام خمینی استان تهران می باشد.
دراین مراسم حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز حضورداشتند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :فرانک عابدنژاد انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.