احسان مکتبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: باید از ظرفیت گفت و گو میان نخبگان و فعالان سیاسی در استان گلستان استفاده کرد و محور کاری اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری همین موضوع است.
وی گفت: برای گسترش فرهنگ گفت و گو میان گروه های سیاسی نشست هایی با تشکل های مختلف و عمدتا اصول گرا و اصلاح طلب برگزار شده و همه آن ها ابراز علاقه برای نقد منصفانه از یکدیگر کردند.
وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته نخستین اجتماع نخبگان جریان های سیاسی فعال گلستان با آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان صورت خواهد گرفت که می تواند همدلی و مودت را تقویت کند.

* ضرورت راه اندازی خانه احزاب در گلستان
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گلستان بر راه اندازی خانه احزاب در استان تاکید کرد و گفت: فعال کردن خانه احزاب دومین اقدام برای استفاده از آن در شتاب دادن به همدلی و دوستی نخبگان و اعضای جریان های سیاسی و تلاش برای رفع توسعه نیافتگی خواهد بود.
به گفته مکتبی اقدام های اولیه برای راه اندازی خانه احزاب در گرگان انجام شده و امیدواریم باعث سرعت حرکت به سمت توسعه سیاسی متوازن شود.
وی افزود: اکنون در گلستان 30 حزب و گروه سیاسی شناسنامه دار فعالیت دارد که شامل 22 تشکل اصلاح طلب، پنج تشکل اصول گرا و سه تشکل مستقل است.

*همدلی و وفاق در میان اقوام گلستان باید همواره تقویت شود
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان با بیان این که امام جمعه گرگان الگوی خوبی در همدلی و وفاق میان اقوام ترسیم کرده است، گفت: باید با بهره گیری از این الگو بیش از گذشته به وفاق اقوام و آئین های آن ها توجه و احترام گذاشته شود و از این ظرفیت برای توسعه همه جانبه استان بهره گرفته شود.
وی افزود: منطق هم حکم می کند با چنین دستاوردی که از برکت انقلاب اسلامی برای گلستان به وجود آمده است، همه گروه های سیاسی و احزاب با روی آوردن به فضای گفت و گو از رفتارهای منفی و نفی اقوام دور شوند.
وی گفت: باید تلاش کنیم از گسل های اجتماعی، قومی، آئینی و هویتی تفرقه انگیز دوری جسته و ضمن احترام بیش از پیش به هویت و فرهنگ اقوام جایگاه آن ها را به رسمیت شناخته تا وحدت و همدلی میان اقوام ساکن در منطقه هر چه بیشتر تقویت شود.
در استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف زندگی می کنند.
6204/2729
خبرنگار: علی اصغر تیموریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.