'مارتان درگالستانیان' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: زادگاهم تهران بود و پس از ازدواج با همسرم به روستای 'میرزاپانگ' گالیکش نقل مکان کردیم.
وی گفت: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم تا اینکه روبرت در ایام جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن در سال 64 به خدمت سربازی شتافت و پس از یک سال حضور در جبهه ها در عملیات والفجر 8 در گیلان غرب بر اثر اصابت ترکش از نواحی گردن، کمر، شانه، پای چپ و کتف زخمی و بر اثر موج انفجار شنوایی گوش چپ خود را از دست داد و چشم چپش بر اثر آسیب ترکش نابینا شد.
درگالستانیان با اشاره به ایام مجروحیت فرزند شهیدش اضافه کرد: زمانی که خودم را به بیمارستان محل بستری روبرت رساندم، جوانان زیادی را دیدم که با وضعیت دردناکی روبرو بودند و وقتی به حال مادران دیگر فکر می کردم، بشدت ناراحت و آزرده خاطر می شدم.
مادر شهید روبرت اودیسیان گفت: هیچوقت از اینکه روبرت به جبهه رفته بود ناراحت نبودم، تا حدی که پسر دیگرم آلبرت نیز پس از او عازم جبهه شد و این دلیلی نداشت جز اینکه ایران را خاک خودمان دانسته و خود را نسبت به آن متعهد می دانیم و در زمان درد و رنج نیز با فکر کردن به جوانان دیگر ایران و حال مادران آنها، خود را آرام می کردم.
وی همچنین افزود: از اینکه برای کشورم یک شهید پرورش دادم و تقدیم انقلاب کردم بسیار خوشحالم ولی در زندگی مشکلاتی نیز وجود دارد که توقع دارم مسئولان رسیدگی بیشتری به ما داشته باشند بویژه در این ایام که به تنهایی زندگی خود را اداره می کنم.
درگالستانیان با اشاره به خاطرات فرزند شهیدش گفت: روبرت روزهای سختی را پشت سر گذاشت ولی همیشه مقاوم بود و برای اینکه من کمتر غصه بخورم دردش را مخفی می کرد و یک روز که داشتم پایش را می شستم باچشمان اشک آلود به من گفت: متاسف است که نتوانسته کاری برای من کند و بعد از این همه سال هنوز مجبورم از او نگهداری کنم.
شهید روبرت اودیسیان متولد اردیبهشت 1345، ساکن گنبدکاووس و فرزند اول خانواده است که در 21 بهمن 64 در منطقه گیلانغرب مجروح شد و با 70 درصد جانبازی سرانجام هفتم مرداد ماه 92 در بیمارستان ساسان تهران به شهادت رسید و پیکر پاکش در آرامگاه ارمنی ها واقع در جاده خاوران تهران در خاک آرام گرفت.
شایان ذکر است در تمام ایام این 28 سال مارتان درگالستانیان مادر شهید روبرت اودیسیان از فرزند خود پرستاری نمود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزون بر 500شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
9433/1860
خبرنگار: علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.