حبیب الله زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای عملیات اجرایی این تعداد طرح که 6 مورد آن تسهیلاتی و هفت مورد نیز عمرانی می باشد، در مجموع 54 میلیارد و 620 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: بهره برداران کشاورزی شهرستان گالیکش با استفاده از تسهیلات بانکی، کمک های بلاعوض و آورده خود در زمینه تجهیز اراضی خود به سامانه آبیاری تحت فشار، ایجاد دامداری و مکانیزاسیون کشاورزی از قبیل خرید تراکتور، کمباین و سایر ادوات کشاورزی اقدام کرده اند.
وی، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری دارای نسق و مجوز کاشت شالی، شامل تسطیح اراضی، احداث جاده بین مزارع و بتونی کردن کانال های انتقال آب به همراه لایروبی قنوات را از دیگر طرح های افتتاحی جهاد کشاورزی گالیکش در ایام دهه فجر امسال برشمرد.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی گالیکش با بهره برداری از این طرح ها برای 109 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل شده و 435 خانوار نیز از مزایای آن بهره مند می شوند.
زارع با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی گالیکش افزود: کشاورزان این شهرستان درسال زراعی 96 - 95 در مجموع 137 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش سه هزارو 100 میلیارد ریال تولید کردند.
شهرستان گالیکش که با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و حدود 29 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
/7481/1860
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.