به گزارش ایرنا هاشم ولی پور مطلق روز شنبه در نشست خبری افزود: 18 هزار نفر از جامعه کشاورزی استان از این پروژه ها برخوردار شده و 175 شغل جدید ایجاد می شود.
وی بیان کرد: افتتاح این پروژه ها به تثبیت شغل های آسیب دیده گذشته بخش کشاورزی کمک کرده و استمرار کار 890 کشاورز استان را تضمین می کند.
وی گفت: 213 پروژه یادشده مربوط به حوزه آب و خاک، پنج مورد امور دام، یک پروژه عشایری، 6 پروژه باغبانی، یک پروژه تعاون روستایی، سه پروژه در حوزه شیلات و آبزی پروری و غیره است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیشترین تعداد پروژه ها را در حوزه آب و خاک، مکانیزاسیون و باغبانی اعلام و اظهار کرد: 18 پروژه مربوط به شهرستان بشرویه،46 پروژه بیرجند، 10 پروژه خوسف، هشت پروژه درمیان، 33 پروژه زیرکوه، 36 پروژه سرایان، 47 پروژه سربیشه، 40 پروژه طبس، 19 پروژه فردوس، 55 پروژه قائن و 21 پروژه مربوط به شهرستان نهبندان است.
وی همچنین از ذخیره سازی میوه نوروزی خبر داد و گفت: تاکنون سیب مورد نیاز ایام نوروز و 50 درصد پرتقال شب عید هم استانی‌ها در سردخانه‌ها ذخیره شده است.
ولی پور مطلق ادامه داد: قیمت میوه تنظیم بازار نیز 43 روز قبل از عید نوروز اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه در زمینه تنظیم بازار مرغ منجمد نیز مشکلی نداریم یادآور شد: دی ماه امسال یک میلیون و 800 هزار قطعه جوجه‌ ریزی داشتیم که این میزان نیاز مرغ منجمد مردم استان را تامین می ‌کند.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.