به گزارش ایرنا محمد معزالدین روز چهارشنبه در نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه برای ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور در گرگان اظهار کرد: همه مناطق آزاد باید از ظرفیت های صادراتی بهره برداری کنند.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد امنیت پایدار در نواحی مرزی افزود: کشورهنوز به صورت کامل از ظرفیت های مناطق آزاد استفاده نکرده است.
معزالدین اضافه کرد: امروز بعد از سالها می توان به این نتیجه رسید که توسعه در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در نقاط پیرامونی کشور نیازمند داشتن یک فرآیند دقیق توسعه ای است.
وی با بیان اینکه مناطق مرکزی ایران توسعه یافته تر بوده و این امر باعث شده سواحل کشور و نقاط پیرامونی توسعه کمتری پیدا کنند و توسعه متوازن شکل نگرفته است تصریح کرد: مناطق آزاد جدید از جمله منطقه آزاد اینچه برون می تواند به توسعه نقاط پیرامونی کشور کمک کند .
وی؛ وجود 15 کشور به عنوان همسایه برای ایران را یک فرصت و ظرفیت خوب دانست و گفت: این ظرفیت، ایران را در دنیا به رتبه خوبی در این زمینه رسانده است که می بایست از این مزیت ها به درستی استفاده کرد.
به گزارش ایرنا نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه در ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و استانداران ایلام، اردبیل، سیستان و بلوچستان و بوشهر به مدت یک روز در گرگان در حال برگزاری است.
لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد از جمله در اینچه برون واقع در شرق استان گلستان و 12 منطقه ویژه اقتصادی پیش از این دو بار در دوره قبل مجلس شورای اسلامی مطرح و رد شد، اما در دوره جدید مجلس با توجه استقبال مردم و نمایندگان مطرح و تاکنون در کمیسیون اقتصادی مصوب شده است.
اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان و در بخش داشلی برون گنبدکاووس و در شمال این شهرستان واقع بوده و گمرک آن یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین دو کشور است.
استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.