به گزارش ایرنا سید مناف هاشمی استاندار با تاکید بر جایگاه منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون در استان اظهار کرد: در این نشست که امروز چهارشنبه برگزار می شود علاوه بر دکتر بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور؛ استانداران ایلام، اردبیل، سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز حضور دارند.
وی با اشاره به سفر استانداران استانهایی که در ارتباط مستقیم با ایجاد مناطق آزاد هستند، به گرگان افزود: در این نشست یکروزه که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار می شود راهکارهای بهینه درراه ایجاد مناطق آزاد بررسی خواهد شد.
براساس اصل 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج مورد تاکید است.
لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد از جمله در اینچه برون واقع در شرق استان گلستان و 12 منطقه ویژه اقتصادی پیش از این دو بار در دوره قبل مجلس مطرح و رد شد، اما در دوره یازدهم مجلس با توجه به تغییر فضا و نیز استقبال مردم و نمایندگان تاکنون در کمیسیون اقتصادی مصوب شد.
این لایحه در 14 تیر ماه 95 از طرف هیات دولت تصویب و دو فوریت آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که با یک فوریت مورد تصویب قرار گرفت و در نهایت به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.
پس از آن لایحه سه بار در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی و یک بار در کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون فرعی مطرح و مورد بررسی و در نهایت در کمیسیون اقتصادی تصویب و مقرر شد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.