محمد رضا پور ابراهیمی داورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: کلیات لایجه ارسالی دولت برای تصویب منطقه آزاد اینچه برون در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است.
وی همچنین اضافه کرد که 10 روز قبل هم لایحه با اصلاح نقشه به این کمیسیون ارسال شده است و تصویب آن مشکلی ندارد.
به گزارش ایرنا ایجاد منطقه آزاد اینچه برون از جمله مصوبات سفر رییس جمهوری در سال 93 به استان گلستان است.
شهر مرزی اینچه برون از توابع گنبدکاووس در فاصله 80 کیلومتری شمال این شهرستان به سبب داشتن بازارچه و گمرک مرزی فعال در حوزه مبادلات تجاری و ترانزیت کالا منطقه راهبردی محسوب می شود.
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب لایحه دیگر مناطق آزاد کشور افزود: پیش بینی می شود امسال لایحه این مناطق در کمیسیون اقتصادی تصویب و راهی صحن مجلس شورای اسلامی برای اخذ رای نمایندگان شود.
پورابراهیمی، هدف از سفر دوروزه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان را بررسی مسایل و مشکلات اقتصادی و ظرفیت های استان برشمرد و گفت: در این مدت با استاندار، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی نشست جداگانه برگزار و از نزدیک مسایل ومشکلات و ظرفیت های حوزه اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری است و مطابق سند توسعه استان قرار است به سوی صنعتی شدن پیش برود.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.