سیاوش نظری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کارت های بازرگانی موجود در این استان مربوط به اشخاص حقیقی و تولیدی هستند، اظهار کرد: از ابتدای برنامه صدور کارت بازرگانی در این استان، یکهزار و 700 کارت بازرگانی صادر شده است.
به گفته وی، در 6 ماه نخست امسال در چهارمحال و بختیاری 42 فقره کارت بازرگانی صادر و 66 کارت تمدید شد.
نظری ادامه داد: واگذاری کارت بازرگانی به افراد غیر مطابق ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری، ممنوع و پیگرد قانونی و کیفری دارد.
به گزارش ایرنا، براساس تعریف گمرک، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن اعم از شخص حقیقی و شخص حقوقی، می‌تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند، این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل‌ کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بر دارد.
به استناد ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات، مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری، مستلزم داشتن کارت بازرگانی است، از این رو هر بازرگان ایرانی برای شروع و یا ادامه فعالیت تجارت خارجی خود نیاز به اخذ این مجوز دارد.
با توجه به بهره برداری از تازه ترین قابلیت های سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در دیماه سال گذشته، اعتبارسنجی هوشمند دارندگان کارت های بازرگانی و ذی نفعان گمرک با اتصال به سازمان امور مالیاتی فراهم شد که با استفاده از این سامانه شناسایی صاحبان کارت های بازرگانی یکبار مصرف به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه 40 میلیون دلار انواع کالا شامل لوازم خانگی، بادام، خوراک دام، کاشی و سرامیک، خمیر مایه، ماکارونی، نمد و مصنوعات فلزی از استان به عراق، هند، افغانستان، گرجستان، ترکیه، امارات متحده عربی و آمریکا صادر شده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.