به گزارش ایرنا، اسماعیل اله دادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته در همین مدت 141 فقره قاچاق کالا به ارزش 53 میلیارد ریال از سوی گمرک استان شناسایی شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه امسال 107 فقره به ارزش 35 میلیارد ریال شناسایی شد.
به گفته وی، درآمدهای ملی گمرک استان در سال گذشته 50 درصد و از ابتدای امسال تا پایان مردادماه 20 درصد افزایش داشته است.
اله دادی افزود: با راه اندازی سیستم ها و استعلام های الکترونیکی و اظهار واقعی ارزش های کالا قاچاق کالا از مبادی گمرک در کل کشور کاهش محسوس یافته است.
به گفته وی، از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه 40 میلیون دلار انواع کالا شامل لوازم خانگی، بادام، خوراک دام، کاشی و سرامیک، خمیر مایه، ماکارونی، نمد و مصنوعات فلزی از استان به عراق، هند، افغانستان، گرجستانف ترکیه، امارات متحده عربی و آمریکا صادر شد.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین مدت 57 میلیون دلار کالا که تمامی مواد اولیه کارخانجات و ماشین الات خط تولید شامل می شود، وارد استان شد.
اله دادی تصریح کرد: در سال های اخیر با هدف جلوگیری از تخلفات و بروز احتمالی قاچاق کالا تمامی اقدامات صادرات و واردات کالا و استعلام های بین دستگاهی از سوی گمرک به صورت الکترونیکی انجام می شود.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: گمرک این استان در بین 107 گمرک کشور رتبه 37 را دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.