به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن سعیدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهارداشت: به دلیل آمار بالای گزیدگی توسط حیوانات مختلف، دو مرکز پیشگیری از بیماری هاری در این شهرستان در شهرهای رامیان و خان ببین به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمت هستند.
وی خاطر نشان کرد: به طور میانگین می توان گفت هر سه روز، دو نفر بر اثر حیوان گزیدگی به این مراکز مراجعه می نمایند که با توجه به آمار موجود، 30 درصد از مراجعین ساکن شهر، 70 درصد ساکن روستا ، 78 درصد جمعیت مراجعه کننده مرد و 22 درصد نیز خانم می باشند.
رییس شبکه و مرکز بهداشت رامیان با اشاره به تعداد بالای گازگرفتگی از سوی سگ ها افزود: با رصد آمار حیوان گزیدگی ها مشخص می شود که 78 درصد از حیوان گزیدگی های شهرستان رامیان مربوط به گاز گرفتگی از طریق سگ ها است و بیشترین آمار در این گروه نیز به سگ های صاحب دار تعلق دارد.
وی یادآور شد: در 9 ماهه ابتدای امسال تعداد گازگرفتگی از طریق سگ ها در شهرستان رامیان 95 مورد بوده است که با اقدامات بموقع و واکسیناسیون افراد گزیده شده، مورد حادی پیش نیامده است.
دکتر سعیدی خاطرنشان کرد: بیماری هاری جزو بیماری های خطرناک محسوب می شود و شبکه بهداشت و درمان با انجام برنامه هایی نظیر برگزاری کلاس های آموزشی با استفاده از کارشناسان محیطی و انجام واکسیناسیون رایگان به کسانی که مورد گزیدگی حیوان قرار گرفته اند، در مراکز درمان هاری است.
وی افزود: مرکز بهداشت و یا شبکه بهداشت و درمان متولی جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر و روستا نیست ولی می توانیم در کنار اداراتی همچون شهرداری که این وظیفه بر عهده آنهاست، به عنوان ناظر حضور داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان رامیان نیز در این جلسه گفت: در راستای جمع آوری سگ های ولگرد که مزاحمت و خطر برای شهروندان محسوب می شوند، ادارات مربوطه نظیر شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها با در نظر گرفتن بودجه برای تهیه اسلحه و فشنگ های بیهوشی برای زنده گیری این حیوانات باهم همکاری لازم را داشته باشند.
/1860/9433
خبرنگار: علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.