به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه در جلسه شورای ورزش همگانی این شهرستان گفت: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با هدف ایجاد شور و نشاط و تندرستی در خانواده ها و با هماهنگی فدراسیون ورزش های همگانی کشور، برای چهارمین بار در گنبدکاووس برگزار می شود.
وی باتاکید برضرورت همکاری همه ادارات و نهادها و تشکل های مردم نهاد و نیز هیات های ورزشی در برگزاری این همایش بزرگ که زمان آن درآینده ای نزدیک اعلام می شود، افزود: در سه دوره گذشته برگزاری پیاده روی خانوادگی که از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی به صورت مستقیم پخش شد، مردم گنبدکاووس حضوری باشکوه داشتند.
کریمی اضافه کرد: علاوه بر همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی، یک همایش و جشنواره دیگر با نام 'امیدواران' که یک جشنواره فرهنگی و ورزشی است، تا پایان امسال دراین شهرستان برگزار می شود.
وی، توجه به ورزش همگانی را از رویکردهای دولت و مدیران استان و شهرستان دانست و تصریح کرد: در همین راستا، پنجشنبه هر هفته از ساعت 6:15 تا 7، ورزش صبحگاهی ویژه مدیران و کارکنان ادارات و نهادهای گنبدکاووس درمحل دریاچه مصنوعی این شهر برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با تشریح ظرفیت های ورزش این شهرستان و تعداد زیاد قهرمانان و مدال آوران آن، گفت: 50 تا 60 درصد قهرمانان گلستان در سطح ملی و بین المللی از گنبدکاووس هستند.
ابراهیم غفاری افزود: برای توسعه ورزش همگانی، کمیته های مختلفی تشکیل شده و از سوی برخی ادارات و نهادها از جمله شهرداری برای احداث جاده سلامت، نصب وسایل ورزشی در بوستان ها و پارک های محلات و برگزاری ورزش صبحگاهی در نقاط مختلف شهر گنبدکاووس اقدامات خوبی انجام شده است.
وی، از تامین زمین مورد نیاز برای احداث 'خانه جوانان' در گنبدکاووس خبر داد و گفت: حدود 600 مترمربع زمین درمحله موسوم به شهرک بخارائیان این شهر به این امر اختصاص یافته که درصورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
غفاری، برگزاری جشنواره امیدواران و پیاده روی بزرگ خانوادگی تا پایان امسال را از جمله برنامه های هیات ورزش های همگانی گنبدکاووس دانست و برلزوم همکاری ادارات و نهادها برای برگزاری این دو همایش تاکید کرد.
وی از تشکیل کمیته ماهیگیری از زیر مجموعه های ورزش همگانی در گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: با اینکه این کمیته افزون بر هزار عضو دارد اما برای برگزاری مسابقات ماهیگیری و در اختیار داشتن بخشی از سد گلستان مشکل دارد که باید رفع شود.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه که رئیس هیات ورزش های همگانی و رئیس هیات بدمینتون استان گلستان نیز حضور داشتند، رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس درسخنانی بر آمادگی این شورا و شهرداری برای توسعه ورزش همگانی تاکید کرد.
نبی الله آخوندی، پیگیری راه اندازی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری را از برنامه های این شورا دانست و افزود: شرط اصلی راه اندازی این سازمان داشتن جمعیت بالای 200 هزار نفر است که فعلا شهر گنبدکاووس این شرط را ندارد.
وی گفت: اگرچه جمعیت شهری گنبدکاووس به 200 هزار نفر نمی رسد اما روزانه جمعیت زیادی (جمعیت شناور) از شهرهای همجوار به این شهر می آیند که جمعیت شهر را به بیش از 300 هزار نفر می رساند.
آخوندی اضافه کرد: نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار ویژه این شهرستان می توانند با رایزنی های لازم نسبت به راه اندازی سازمان فرهنگی و ورزشی در این شهر کمک نمایند.
وی، برضرورت حمایت از ورزشکاران رشته های انفرادی برای اعزام به مسابقات کشوری و برون مری تاکید کرد و گفت: حمایت ها باید از همه رشته های ورزشی فعال در گنبدکاووس صورت گیرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.