به گزارش خبرنگار ایرنا محمد رعیت عصر یکشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: در ارسال این آثار، 76 خبرنگار مرد و 44 خبرنگار زن از 46 رسانه شامل نشریات مکتوب و مجازی فعال در استان مشارکت داشته اند.
به گفته وی؛ آثار ارسالی به جشنواره در15 موضوع معرفی شده در قالب خبر، مصاحبه، گزارش، مقاله (یاداشت و سرمقاله)، تیتر، عکس خبری، اینفوگرافی و فیلم کوتاه است.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، شناخت دشمن، امر به معروف و نهی از منکر، جبهه مقاومت اسلامی و مبارزه با تروریسم، فرهنگ پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، خادمین رضوی در خدمت به محرومین، شور و شعور عاشقی در اربعین حسینی، زیست بوم استان فرصت‎‎ها و تهدیدات در حوزه کشاورزی، گردشگری، منابع طبیعی و خلیج گرگان از جمله محورهای این جشنواره است.
همچنین شهدای مدافع حرم، وحدت و همدلی اسلامی، پیشرفت و توسعه همه جانبه گلستان، مفاخر و مشاهیر و چهره‎های ماندگار استان و انعکاس و پیگیری مطالبات مردمی از دستگاهای دولتی از دیگر موضوع های سومین جشنواره ابوذر است.
رعیت افزود: بیشترین استقبال خبرنگاران در ارسال آثار از موضوع اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی با 130 اثر، زیست بوم استان با 110 اثر و فرهنگ پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی با 80 اثر است.
وی در خصوص داوری آثار گفت: داوری آثار عکس و فیلم انجام شده و بقیه اثرها در حال داور مقدماتی است که نتیجه نهایی هفته آینده به دبیرخانه اعلام خواهد شد.
به گفته وی؛ مراسم تجلیل از نفرات برگزیده سومین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گلستان صبح 24 دی ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.
هر شرکت کننده در سومین جشنواره رسانه ای ابوذر گلستان فرصت داشت در 5 موضوع و برای هر موضوع سه اثر را تا 25 آذر به دبیرخانه ارسال کند.
زمان انتشار آثار تولیدی برای شرکت در این جشنواره در فاصله اول دی ماه 95 تا 24 آذر ماه 96 تعیین شده بود.
در دومین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر در استان حدود یکهزار اثر در 13 موضوع ارسال شد، مراسم پایانی این جشنواره 19 دی سال 95 در گرگان برگزار شد.
طبق گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، این استان دارای 102 مجوز رسانه است که 69 مجوز مربوط به نشریات مکتوب، 29 مجوز از پایگاههای خبری - تحلیلی و 4 مجوز مربوط به نشریات الکترونیک است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.