به گزارش ایرنا، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه این همایش با تشریح اهمیت امنیت موادغذایی، گفت: اهمیت این موضوع به حدی است که قرن حاضر به عنوان قرن بیوتکنولوژی نامگذاری شده و مطالبه انسانها از حکومت ها محیط زیست سالم است.
محمد رضا تابش با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی روز محیط زیست به بهبود کیفیت زندگی کمک می کند و بایستی نتیجه همایش های علمی وارد زندگی مردم شده و نتایج آنها ملموس باشد.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از دانشگاهیان خواست با شناسایی معضلات و سوق دادن پایان نامه های دانشجویی به سمت آنها به دنبال رفع مشکلات برآیند و نتایج حاصل از پژوهش ها را کاربردی کنند.
عضو هیأت امنای دانشگاه علم و صعنت ایران گریزی به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم زد و با اشاره به ویژگی های رئیس جمهور اصلح اظهار داشت: هر چه میزان مشارکت در انتخابات بالاتر رود رئیس جمهور کشور از وجهه بیشتری در عرصه بین المللی برخوردار خواهد بود و به اقتدار نظام جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد.
سرپرست دانشگاه اردکان نیز با تبریک نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم آل محمد(عج) با برشمردن برخی مؤلفه های توسعه پایدار، سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی در حوزه های کشاورزی، محیط زیست و اقتصاد مقاومتی را تبیین کرد .
نصیری طوسی گفت: محیط زیست چرخه گم شده در توسعه پایدار است و بایستی با شناسایی مخاطرات این حوزه به فرایند توسعه پایدار کمک کرد.
وی همچنین با تشریح معضلات زیست محیطی و آلودگی هوا، نقش آموزش عالی را در حل مسائل حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مهم دانست و بر آمادگی دانشگاهیان اردکان برای همکاری در راستای کاهش معضلات این بخش تاکید کرد.
رئیس اولین همایش ملی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی نیز گفت: در این همایش یک روزه 180 نفر از اعضای هیأت علمی، متخصصان و پژوهشگران حوزه های کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی به نقد و بررسی آخرین یافته های این حوزه ها می پردازند .
احمد فتاحی افزود: 780 مقاله و پوستر به دبیرخانه همایش ارائه شده که از این تعداد 53 مقاله به صورت شفاهی و 454 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6014/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.