به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: ملت ایران برای حفظ و ثبات کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه های معنوی و مادی زیادی همچون هزاران شهید را تقدیم شجره طیبه انقلاب کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری حماسه 9 دی ملت ایران و وقایع قبل از آن ادامه داد: در حالیکه فتنه ای از سوی بیگانگان بیرون از کشور پشتیبانی می شد و عوامل داخلی نیز در تلاش بودند تا مردم را از نظام جدا کرده و واقعه ای همچون 28 مرداد را رقم بزنند، حضور آگاهانه و ایستادگی مردم در پای صحنه باعث شد تا از انقلاب از این مرحله نیز با صلابت عبور کند.
نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه های نماز به فرارسیدن دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت معصومه (س) اشاره کرد و افزود: بسیاری از مراجع عظام شیعه زیارت این کریمه اهل بیت را ترک نمی کردند.
امام جمعه گرگان همچنین به نامه تاریخی امام به گورباچف اشاره کرد و افزود: رهبر شوروی بعدها از اینکه پیام امام را جدی نگرفته بود؛ ابراز ندامت کرد.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به آنچه که از سوی آمریکاییها سند استراتژیک امنیت ملی از سوی ترامپ خوانده می شود؛ گفت: آنها در این سند سخنانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بعضی دیگر کشورها آورده اند که جای تعجب دارد.
نورمفیدی افزود: استقرار پدافند موشکی چند لایه برای برخورد با آنچه که تهدید موشکی ایران خوانده اند و دیگر مسائلی که سند 68 صفحه ای آنها بیان می کند؛ بر بی مبنا بودن سیاست خارجه ایالات متحده صحه گذاشت.
خطیب جمعه گرگان همچنین با تقبیح دروغ پردازی های صورت گرفته علیه مسئولان نظام و انتشار آن در فضای مجازی اظهار داشت: اکنون کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد و همه قوا باید دست در دست هم به حل مشکلات مردم بپردازند و نباید همه چیز را از یک قوه انتظار داشت.
3091/2729
* خبرنگار: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.