به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که روز دوشنبه برگزار شد، خانم 'گلالک بیگی زاده' به عنوان نخستین شهردار زن شهر مراوه تپه واقع درشرق گلستان و نیز نخستین شهردار زن در این استان معرفی و از خدمات شهردار قبلی قدردانی شد.
در این مراسم مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در سخنانی با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر مراوه تپه برای انتخاب شهردار زن و با تاکید برضرورت هماهنگی و همکاری بین شورا و شهردار برای توسعه و عمران شهری، گفت: دولت نیز با کمک های خود از شهرداری ها حمایت می کند.
محمد حمیدی، تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ها از قرارداری به پیمانی و از پیمانی به رسمی، کمک های مالی و اختصاص قیر رایگان را از جمله کمک های دولت به شهرداری ها دانست و گفت: با این حال شهرداری ها چون نهادی غیردولتی و عمومی هستند باید به فکر ایجاد منابع درآمدی پایدار پاشند.
وی با اشاره به بودجه 33 میلیارد ریالی شهرداری مراوه تپه درسال 96 و تحقق 44 درصدی آن در هفت ماه گذشته، افزود: دولت در این مدت، هشت میلیارد و 750 میلیون ریال به شهرداری مراوه تپه کمک کرده است.
حمیدی باتاکید برضرورت همراهی و همکاری شوراها با شهرداری درپیشبرد مدیریت شهری، اضافه کرد: شهرداری جای باندبازی، جابجایی نیرو و سلیقه ای عمل کردن نیست و شورای شهر اجازه ندارد در این امور دخالت کند.
وی با بیان اینکه عملکرد شوراها همواره زیرنظر است، تصریح کرد: شوراها باید با سیاست گذاری های کلان مطابق با قانون، زمینه را برای جلب اعتماد مردم برای همراهی و مشارکت آنان با شهرداری در پشبرد امور توسعه و عمران شهری فراهم کنند و در این راه می توان از ظرفیت دیگر ادارات و نهادها و نماینده مجلس بهره گرفت.
به گزارش ایرنا، فرماندار مراوه تپه نیز دراین جلسه با قدردانی از اعضای شورای این شهر برای انتخاب شهردار زن، گفت: این انتخاب براساس شایستگی و توانمندی خانم گلالک بیگی زاده بوده و مسائل قومی و جنسیتی درآن دخیل نبوده است.
اسماعیل تاجی با تبریک هفته وحدت، افزود: دین اسلام و سیره نبی مکرم اسلام (ص) نیز بر وحدت و برادری تاکید دارد و قومیت ها تنها ملاکی برای شناخت بهتر است.
وی اضافه کرد: درسایه وحدت و برادری که درجمهوری اسلامی و استان گلستان وجود دارد امروز شاهد رعایت عدالت درتوسعه شهرها و روستاها بویژه مناطق مرزی و محروم هستیم.
تاجی تصریح کرد: همچنین در سایه عدالت و وحدت درجمهوری اسلامی امروز شاهد حضور یک زن در سمت شهرداری هستیم همانگونه که در گذشته شاهد حضور یک بانوی ترکمن در سمت فرمانداری بندرترکمن بودیم که با عملکرد بسیار خوب خود، جاودانه شد و این مایه افتخار است.
فرماندار مراوه تپه یادآور شد: دولت تدبیر و امید دکتر روحانی، حامی استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان است و انتخاب وزیر جوان ارتباطات و فناروی اطلاعات یک نمونه از این تفکر در سطح کلان است.
تاجی با تاکید مجدد بر حفظ وحدت و یکپارچگی که ثمرات زیادی برای کشور و منطقه از نظر امنیت، توسعه، رعایت عدالت و توزیع امکانات دارد، گفت: امروز همه باید با حفظ وحدت و اتحاد برای توسعه کشور، استان و شهر و منطقه خود تلاش کنیم.
وی افزود: در سال های اخیر دولت اعتبارات خوبی به شهرستان مرزی مراوه تپه اختصاص داده و برخی طرح های بزرگ نیز را نیز اجرا کرده و مدیران بایستی از این ظرفیت ها و اعتبارات ملی بیشتر استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز دراین مراسم، حضور بانوان در مدیریت های اجرایی را فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی توانمندی های این قشر دانست و گفت: دولت تدبیر و امید نیز زمینه این حضور را فراهم کرده است.
کلثوم غفاری افزود: بانوان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند که اگر از توانمندی های آنان نیز بیشتر استفاده شود، شتاب حرکتی جمهوری اسلامی به سوی توسعه و برخورداری و فاصله گرفتن از محرومیت ها بیشتر می شود.
وی با قدردانی از شورای شهر مراوه تپه برای انتخاب خانم گلالک بیگی زاده به عنوان شهردار این شهر مرزی، اضافه کرد: کارنامه بانوان ترکمن در مسئولیت هایی که برعهده آنان گذاشته می شود، درخشان است که خانم 'مرجان نازقلچی' فرماندار بندرترکمن که در حادثه منا به شهادت رسید، گواه این کارنامه درخشان است.
غفاری از زنان و دختران همه اقوام استان گلستان خواست با رشد علمی و نمایش توانمندی و شایستگی خود از فرصت فراهم شده در دولت تدبیر و امید برای تصدی مدیریت ها استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم رئیس شورای اسلامی شهر مراوه تپه و شهردار جدید این شهر نیز درسخنانی به بیان نقطه نظرات و برنامه های خود پرداختند.
شهرستان مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.