پروین اشراقی اسکویی روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شهرستان بستان آباد افزود: در این سند آسیب های اجتماعی زنان و خانواده، سلامت خانواده، اشتغال و کارآفرینی و آموزش برای بانوان و خانواده آمده است.
وی با بیان اینکه توانمند سازی بانوان مستلزم هماهنگی بین دستگاهی است، افزود: باید تلاش شود خانواده را از آسیب های موجود در اجتماع محفوظ نگه داشت.
وی با بر شمردن اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی به عنوان آسیب های اجتماعی افزود: در استان مشکل طلاق بعنوان یک آسیب اجتماعی نیازمند حرکت اساسی و برنامه ریزی شده دارد.
اشراقی با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی از هر چهار ازدواج یک مورد ازدواج منجر به طلاق می شود، افزود: متاسفانه بیشترین آسیب های اجتماعی در جامعه متوجه بچه های طلاق است.
وی بلوغ سنی ادواج منهای آموزش مهارت های زندگی در خانواده ها را بزرگترین عامل بروز مشکلات در خانوده ها عنوان کرد و افزود: در این راستا با کمک دستگاه های مربوطه برنامه ریزی هایی انجام شده و به تفکیک شهرستانی عمل خواهد شد.
اشراقی از شروع دوره های آموزشی و کارآفرینی در استان برای بانوان خبر داد و افزود: بسیاری از مشکلات در حوزه اشتغال از نبود آموزش های لازم برای کارآفریننان بوده و سعی می شود این نقیصه با برگزاری جلسات آموزشی و کلاس های توجیهی حل شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه فناوری ربع رشیدی در استان بهترین فرصت برای حساس کردن بانوان در سطح کشور برای ایده پردازی بود، افزود: در این نمایشگاه 240 فن آوری و ایده از سوی زنان ارائه و سه مورد از آن ها بعنوان ایده برتر معرفی شد.
وی با بیان اینکه دولت توسعه و اشتغالزایی در روستاها و با محوریت بانوان را درصدر برنامه های خود دارد، گفت: بانوان متناسب با ظرفیت های روستائی می توانند در عرصه های اقتصادی و اشتغالزایی از کمک های دولتی استفاده کنند.
اشراقی گفت: برای طرح های اشتغالزایی در شهرستان بستان آباد 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود پائین در نظر گرفته شده است.
بستان آباد در 45 کیلومتری شرق تبریز واقع شده و 4/6 درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده ‌است.
خبرنگار: علی کبیر** انتشار: پرویز انصاری
/3071/7239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.