حسین شکوهی ‌نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر، بی توجهی و شناخت زوج های جوان به مبانی کلی خانواده و فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده از علت های طلاق در شهرستان منوجان است.
وی ادامه داد: همچنین دخالت نابجای والدین که گاهی در پرونده های قضایی مشاهده می شود نه تنها به بنیان و تحکیم خانواده کمک نمی کند بلکه موجب فروپاشی خانواده ها نیز می شود.
رئیس دادگستری شهرستان منوجان تصریح کرد: مشاوره و آموزش قبل از ازدواج نقش مهمی در تقویت بنیان خانواده دارد و از ضروریات است.
وی بیان کرد: جامعه سالم در گرو خانواده سالم است و هرگونه بی توجهی به بنیان خانواده و تحکیم آن جامعه را به انحراف می کشاند.
شکوهی نسب با بیان اینکه اعتیاد به موادمخدر، زمینه ساز بسیاری از جرائم است گفت: بخشی از آمار طلاق مربوط به موادمخدر است.
وی همچنین نقش سازمان ها، ادارات و نهادهای فرهنگی را در رفع مشکلات و بهبود سازی روابط خانوادگی موثر دانست و گفت: بررسی مشکلات ناشی از طلاق وظیفه یک شخص یا یک سازمان نیست بلکه دستگاههای اجرایی و فرهنگی می توانند نقش سازنده ای در این امر داشته باشند و یک عزم همگانی را می طلبد.
رئیس دادگستری منوجان اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان، نهادها، روحانیون و مردم شهرستان در راستای رفع مشکلات اجتماعی گام های خوبی برداریم تا بتوانیم در زمینه کاهش ناهنجاریهای اجتماعی و جلوگیری از فروپاشی خانواده ها موثر باشیم.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و 500 کیلومتر در فاصله 430 کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد.
این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.
خبرنگار: هادی شفییعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.