به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور طعنه گنبدی عصر یکشنبه در معارفه خود اظهار داشت: در همین راستا توافق اولیه با منابع طبیعی و آبخیزداری گنبد برای تامین زمین مورد نیاز انجام شده است.
وی، پیگیری تکمیل جاده کنارگذر، تهیه تندیس مشاهیر و مفاخر گنبدکاووس و نصب آن در میدان های شهری، بهسازی سواحل گرگانرود و تکمیل جاده سلامت آن، احداث جاده سلامت در کمربندی صیاد شیرازی، احداث تقاطع غیر هم سطح در ورودی شهر از سمت آزادشهر، زیبا سازی شهری و خرید کارگاه سنگ شکن را از مهمترین برنامه های در دستور کار این شهرداری برشمرد.
طعنه گنبدی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت های سال 95 و نیمه نخست 96 شهرداری گنبدکاووس، اضافه کرد: راه اندازی کارخانه آسفالت 120 تنی، تولید و بخش 60 هزارتن یا 420 هزار متر مربع آسفالت در معابر شهری، انجام 20 هزار متر طول جدول بندی و نهر وسط و 55 هزار متر مکعب زیرسازی، نصب 31 دستگاه دوربین کنترل ترافیک و چهار چراغ فرماندهی، تجهیز کشتارگاه و پیگیری احداث پارکینگ طبقاتی خیابان خیام و دانش از جمله این اقدامات است.
وی تصریح کرد: در سایه اقدامات انجام شده در بحث جاده سلامت حاشیه گرگانرود و احداث پارک های محله ای درمناطق آسیب پذیر شهر گنبدکاووس، 47 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی به این شهرداری برای انجام چهار طرح دراین مناطق اختصاص یافت.
شهردار گنبدکاووس، افزایش سرانه فضای سبز شهری از 8،2 به 9،4 متر را از دیگر اقدامات یکسال و نیم گذشته این شهرداری اعلام کرد و گفت: نوسازی 200 دستگاه تاکسی فرسوده و خرید 10 دستگاه مینی بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی، آماده سازی مکان جدید بازار هفتگی و احداث چند پارک محله ای از دیگر اقدامات شهرداری گنبدکاووس در این مدت بوده است.
به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز دراین جلسه با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات خرداد 96 و بااشاره به وجود وحدت و صمیمت بین اعضای شورای این شهر در انتخاب شهردار، گفت: این شورا در حدود سه ماه از شروع فعالیت 60 جلسه علنی و غیر علنی برگزار کرده است.
نبی الله آخوندی، به برنامه های پیش بینی شده برای توسعه و عمران شهر گنبدکاووس نیز اشاره کرد و افزود: این برنامه ها برگرفته از برنامه های اعضای شورا در زمان تبلیغات انتخابات شوراها است که بحمدالله بالای 95 درصد وحدت و اشتراک دربرنامه های اعضا که از دو ائتلاف مختلف بودند، وجود دارد.
وی افزود: از مجموع برنامه های اعضا 30 تا 40 برنامه مهم استخراج شده که تلاش برای زیباسازی شهری، تکمیل جاده سلامت حاشیه گرگانرود و نیز احداث جاده سلامت کمربندی شهید صیاد شیرازی، ساماندهی مسافرکش های شخصی، همسان سازی پیاده روها، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و تصویب سیاست های تشویقی برای تسویه بدهی افراد حقیقی و حقوقی به شهرداری از آن جمله است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه میزان بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب اسناد اعتباری به شهرداری گنبدکاووس مبلغ 103 میلیارد ریال اعلام شد.
شهر گنبدکاووس با افزون بر 150 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/2729
*خبرنگار : علی لکزانوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.