به گزارش ایرنا مرتضی طلایی روز سه شنبه پس از پایان سیصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این موضع خود را در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ ها اعلام کردیم و کرایه‌های سال 96 نسبت به تورم اعلام شده از سوی دولت محاسبه شده است.
وی با بیان اینکه تاکسیرانان نیز شهروندان تهران محسوب می‌شوند تاکید کرد: شهرداری تهران هیچ نوع خدماتی به این قشر ارائه نمی‌کند و افزایش کرایه‌ها کار معقولی است.
طلایی با انتقاد از موضع فرمانداری تهران نسبت به افزایش کرایه‌های سال 96 گفت: فرمانداری هر ساله به نوعی در این زمینه موضع‌گیری می‌کند و همین امر باعث سردرگمی مردم و تاکسیرانان می‌شوند.
نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر برخی از تاکسیرانان به صورت غیرقانونی، نرخ کرایه‌های خود را افزایش داده ‌اند و بهتر است فرمانداری تهران با تائید مصوبه شورای شهر، مسیر افزایش کرایه‌ها را به طور قانونی تصویب کند.
وی در ادامه با اشاره به مصوبات سیصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران تاکید کرد: در این جلسه لایحه اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته و در ادامه اعضای شورای شهر تهران با تخفیف 80 درصدی بلیت الکترونیک ویژه سربازان موافقت کردند.
این عضو شورای شهر تهران درباره نحوه اجرای لایحه نیز تاکید کرد که شهرداری بزودی نظر خود را اعلام می کند.
وی طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه جامع عملیاتی حفاظت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ ها و قابلیت ‌های اماکن و بافت تاریخی و فرهنگی شهر تهران را از دیگر دستور جلسه های شورای شهر عنوان کرد که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفته اما برای بررسی بیشتر،رسیدگی به آن به جلسات آتی شورا موکول شد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: لایحه اصلاحیه مصوبه دستورالعمل واگذاری اماکن و غرفه‌ های میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی، نیز سومین دستور جلسه امروز شهر تهران بود که با تصویب این لایحه، مکانیزم واگذاری میادین نسبت به گذشته بهتر خواهد شد.
وی گفت: میادین میوه و تره‌بار واسطه‌ای بین تولیدکنندگان واقعی و مصرف‌کنندگان هستند و ما تلاش می‌کنیم که این مراکز به تولیدکنندگان واقعی واگذار شوند.
نایب رئیس شو.رای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: لایحه تبدیل «خانه هنرمندان 2» در منطقه 7 شهرداری تهران به «خانه معمار (استاد لُرزاده)» از دیگر دستور جلسات امروز شورای شهر بود که در نهایت پس از ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای شورا و با توجه به عدم حد نصاب رای اعضا، این لایحه نیز در جلسه بعدی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.