سرتیپ دوم علی اکبر جاویدان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این باند که از اهالی استانهای غربی کشور بودند، در 10 مهر ماه سال جاری (شب عاشورا) اقدام به سرقت طلافروشی در شهرستان مینودشت کرده بودند.
وی افزود: این سارقان پس از 25 روز پیگیری اطلاعاتی و مراقبتی ماموران، شب گذشته در ناهارخوران گرگان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی گلستان گفت: این افراد که از سارقان حرفه ای و سابقه دار بودند، از طریق پلکان یکی از ادارات در این پشت مغازه روی پشت بام این طلافروشی رفته و از طریق سوراخ کردن سقف با سنگ فرز و برش وارد مغازه شده و از همان محل نیز متواری شده بودند.
به گفته وی؛ وی افزود: این سارقان با استفاده از تجهیزات فنی سنگ فرز و برش ازطریق سقف وارد مغازه طلافروشی در شهر مینودشت شدند و با از کار انداختن سیستم برق و دوربین های مدار بسته و آژیر اقدام به برش گاوصندوق کردند.
سردار جاویدان گفت: سردسته این باند یک مرد 55 ساله سابقه دار و سارق حرفه ای بوده که در پرونده خود سابقه چند مورد سرقت از بانک در استان های دیگر را دارد.
وی اضافه کرد: این باند همچنین در سال جاری بارها اقدام به سرقت وجوه نقد و خودرو از مکان های مختلف در استانهای گلستان، مازندران و خراسان شمالی کرده اند.
به گفته وی، سه سرقت نافرجام از طلافروشی ها در گلستان و خراسان شمالی از دیگر سوابق این باند است.
وی تصریح کرد: از این باند سه دستگاه خودرو و مقداری طلا و وجه نقد کشف و ضبط شده است، سارقان میزان طلای به سرقت رفته از طلافروشی در شهرستان مینودشت را سه کیلوگرم اعلام کرده اند.
رییس پلیس گلستان ادامه داد: این درحالی بوده که مالباخته میزان طلای سرقتی را 7 کیلوگرم اعلام کرده است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.