به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نصرتی روز جمعه درخطبه های این هفته نمازجمعه مردم گنبدکاووس باتبریک هفته نیروی انتظامی ( 14 تا 20 مهر) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این نیرو اظهار داشت: پرسنل نیروی انتظامی شبانه روز برای تامین نظم و امنیت جامعه تلاش می کنند.
وی افزود: تامین امنیت مردم و مراقبت از آن کار سختی است و مردم باید از نیروهای مسلح بویژه نیروی انتظامی برای تامین امنیت جامعه پشتیبانی کنند.
حجت الاسلام نصرتی همچنین با اشاره به برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اضافه کرد: هدف از این اقدام بخ عنوان توطئه جدید اسرائیل و آمریکا، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در منطقه است.
وی تصریح کرد: این دو کشور پس از شکست در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی توسط گروهک های تروریستی و داعشی، اکنون فتنه جدایی طلبی اقلیم کردستان عراق را در دستور کار قرار داده اند که دولت ها و امت اسلامی باید مراقب باشند.
امام جمعه موقت گنبدکاووس همچنین با قدردانی از برگزاری خوب آیین های عزاداری دهه اول محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان گف: واقعه کربلا از وقایع مهم و حزن انگیز تاریخ اسلامی است و راز ماندگاری آن نیز برگزاری آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان با جلوگیری از ورود برخی بدعت ها و سلیقه ها است که تناسبی با شئون اسلامی ندارد.
حجت الاسلام نصرتی افزود: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای دین رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر بود و نشان داد که حکومت اگر وصل به دین نباشد مشروعیت ندارد.
وی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در انتقال پیام نهضت امام حسین (ع) یادآور شد: آن بانوی بزرگ با سخنرانی های کوبنده خود پیام این نهضت را به خوبی منتقل و یزید و یزیدیان را رسوا کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.